نشست صمیمی رئیس بهزیستی کشور با ۲۶۰ نفر از شاغلین دارای معلولیت

همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت نشست صمیمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با ۲۶۰ نفر از کارکنان و شاغلین معلول برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت نشست صمیمی رئیس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان و شاغلین معلول با حضور جمعی از مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن استماع چالش‌ها و مشکلات کارکنان دارای معلولیت با بیان اینکه نگاه در دولت سیزدهم تحول‌گراست، گفت: باید ساختار نیروی انسانی در سازمان بهزیستی کشور به سمت بهره‌وری بیشتر پیش رود؛ لذا ارکان شما شاغلین هستید اما یکی از اقداماتی که در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به آن اشاره شده بحث ۳ درصد سهم استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌هاست‌باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در روند اجرای این قانون معلولان باید ۵۰ درصد نمره اولین شخص منتخب را بیاورند که این اجحاف در حق افراد دارای معلولیت بود و جذب آن‌ها با مشکل مواجه می‌شد؛ لذا با پیگیری سازمان بهزیستی کشور مقرر شد برای تحقق سهمیه ۳ درصدی استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، حد نصاب قبولی بر اساس ۵۰ درصد نمره اولین فرد منتخب دارای معلولیت در هر دستگاه اعمال شود.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت افراد دارای معلولیت در بخش خصوصی، عنوان کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری با نظارت سازمان اداری و استخدامی کشور تبدیل وضعیت کارکنان دولت مشخص است و منوط به برگزاری آزمون می‌باشد.

قادری به مناسب‌سازی خودرو افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: با ایران‌خودرو  و سایپا رایزنی کردیم تا ریل‌گذاری و بستر مناسب برای این مهم را داشته باشند؛ همچنین واردات خودرو مصوب سال ۱۳۸۷ بررسی می‌کنیم تا اگر امتیازی برای افراد دارای معلولیت وجود داشته باشد، فراهم کنیم.

یادآوری می‌شود، رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به بررسی راهکارهای همکاری و تشکیک مساعی در زمینه حمایت از هنرمندان و ورزشکاران، افزایش مرخصی زایمان، صدور مجدد پلاک معلولان، بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه، تامین وسائل کمک توانبخشی، درج حق معلولیت در حکم کارگزینی، دورکاری، سهمیه سوخت افراد دارای معلولیت و ... پرداخت.

کد خبر 69663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =