🔷🔶 دیدار مدیر کل بهزیستی با مدیر کل فرودگاه خرم آباد + تصاویر

همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی بهمراه معاون توانبخشی، معاون اجتماعی، معاون مشارکت های مردمی و روابط عمومی با علی کاملی  مدیر کل و معاونین فرودگاه خرم آباد دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهزیستی، در این دیدار که بمناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد همایون عمودی زاده ضمن قدر دانی از مدیر کل و همکاران پرتلاش وی در فرودگاه خرم آباد از همکاری بسیار خوب مدیران و کارشناسان فرودگاه خرم آباد در راستای خدمت به معلولین و جامعه هدف با موضوع مناسب سازی فضای فرودگاه تقدیر کرد . 

عمودی زاده مدیر کل بهزیستی با اشاره به وضعیت افراد دارای معلولیت و خیل عظیم معلولان موفق و تحصیل کرده در استان تصریح کرد: امروزه معلولیت دیگر یک پدیده فردی نیست، بلکه یک مفهوم اجتماعی است. بنابر این اعلام سازمان ملل متحد افراد تنها بصرف داشتن نقص و ناتوانی در ساختار یا عملکرد بدنی معلول تلقی نمی شوند، بلکه چنانچه فردی دچار نقص عضو شده باشد و در مواجهه با موانع فرهنگی، اجتماعی و فیزیکی در محیط خود از دستیابی به فرصت های برابر با سایر آحاد جامعه و مشارکت کامل اجتماعی محروم گردد معلول محسوب خواهد شد. بهمین دلیل است که کشورهای توسعه یافته در تمامی برنامه های خرد و کلان اجتماعی خود بدنبال رفع موانع، حضور و مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت هستند.

  همایون عمودی زاده در ادامه، بهترین هدیه به معلولین را مناسب سازی ادارات، مبلمان و محیط شهری دانست و افزودند: سیاستگذاری غیر عادلانه یک مدیر غیر فراگیر و یک قانون گذار بی توجه به حقوق این افراد می تواند شهر و جامعه را معلول سازد و یک شهر معلول به هیچ عنوان نمی تواند پذیرای آحاد جامعه اعم از سالمندان، جانبازان و معلولین باشد و این بزرگترین درصد اقلیت اجتماعی را از امکانات اجتماعی محروم سازد و جمعیت کثیری را با چالش مواجهه سازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر برای مردم است و نه مردم برای شهر اذعان داشت: باید با مشارکت سایر دستگاهها زمینه رفع تبعیض و حضور معلولین را در اجتماع فراهم نمائیم و لذا مسئولین این جمعیت کثیر را در برنامه های خود ببینند و زمینه ساز ظهور و بروز توانمندیها و استعداد این عزیزان باشند.

در ادامه علی کاملی مدیر کل فرودگاه خرم آباداعلام  کرد  آمادگی هر نوع همکاری در خصوص خدمت به معلولان و جانبازان عزیز در بحث مناسب سازی را دارند.

کد خبر 69638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد