در رسانه | ۲۰۰ ویلچر به معلولان بوشهری تحویل شد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: این اداره کل امسال تا کنون سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات به معلولان زیر پوشش هزینه کرده که در این ارتباط ۲۰۰ ویلچر به معلولان بزرگسال تحویل شده است.

مسعود ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این میزان هزینه‌کرد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اعلام کرد: با این حال تا کنون ۵۰ درصد از نیاز این مددجویان تامین شده و تلاش می‌شود تا پایان سال تکمیل شود.

وی عنوان کرد: ۲۳ قلم کالا برای گروه‌های مختلف معلولان تامین می‌شود که امسال فرم نیاز سنجی به همه ادارات همه شهرستان‌های این استان ارسال شده است.

ابراهیمی با اشاره به هزینه بالای این تجهیزات، یادآور شد: در زمان حاضر هر ویلچر غیر برقی از پنج تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارد و سمعک مورد نیاز ناشنوایان وارداتی و تجهیزات مورد نیاز نابینایان گران است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ همه مددجویان بوشهری نیازمند کاشت حلزون از سوی بهزیستی و با کمک دانشگاه علوم پزشکی این خدمات را دریافت کردند.

وی افزود: امسال این خدمت به طور کامل از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و سن طلایی انجام آن سه تا هفت سالگی است و پس از دریافت، نیازمند گفتار درمانی برای جبران این سنین زبان آموزی هستند.

ابراهیمی گفت: هر جلسه گفتار درمانی ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است و گاهی برخی از مددجویانی که کاشت برای آنها انجام شده نیازمند ۱۰۰ ساعت گفتار درمانی هستند.

وی گفت: برای تحت پوشش بیمه قرار دادن خدمات مورد نیاز معلولان با سازمان بیمه سلامت توافق شده است و اکنون ۹۰ درصد هزینه این خدمات را بیمه پرداخت می‌کند.

۱۲۰ زوج بوشهری با دریافت مشاوره از سامانه تصمیم برای ادامه زندگی مشترک سازش کردند

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این نشست با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم در این استان اعلام کرد: در نیمه نخست امسال یکهزار و ۵۶ نفر با تصمیم به طلاق گرفتن، به این سامانه مراجعه و خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند که در ۱۲۰ زوج مورد منجر به سازش شده است.

مهرناز اسکندری افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۶ نفر این خدمات را دریافت کردند که ۲۸۹ نفر یعنی حدود ۱۱ درصد از زوجین پس از دریافت آموزش و مشاوره تصمیم به ادامه زندگی خود گرفتند.

وی یادآور شد: هنگامی که مراجعه کننده متقاضی طلاق باشد در قالب سامانه تصمیم از بهزیستی ۲ جلسه خدمات آموزشی و سه جلسه مشاوره دریافت می‌کند تا در نهایت تصمیم به سازش یا جدایی بگیرد.

اسکندری با بیان اینکه آمار سازش پس از دریافت این خدمات در استان بوشهر پایین‌تر از میانگین کشوری است، توضیح داد: در استان بوشهر بیشتر مراجعان زوجینی هستند که در خط پایان زندگی مشترک خود هستند و در هنگام ایجاد تعارض حاد و با قصد طلاق مراجعه می‌کنند در حالی که در بسیاری از استان‌ها زوجین برای دریافت مشاوره و با سطح متوسط تعارض به این سامانه مراجعه می‌کنند، به این دلیل آمار سازش بالاتری دارند.

کد خبر 69635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد