در رسانه| نمایشگاه دستاوردهای هنری افراد دارای معلولیت در زنجان برپا شد

دهمین نمایشگاه دستاوردهای هنری افراد دارای معلولیت روز دوشنبه با هدف شناساندن توانمندی‌های این قشر در محل فرهنگسرای امام خمینی زنجان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای هنری افراد دارای معلولیت به همت مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی بهبود  در فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهر زنجان برپا شده و  تا ۱۵ آذر ادامه خواهد داشت.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان درباره برگزاری این نمایشگاه و اهداف آن به خبرنگار ایرنا گفت: هنر درمانی شیوه ای بسیار موثر و مناسب برای توسعه‌ مهارت های فردی و اجتماعی گروه‌های مختلف معلولین است و زمینه‌ لازم را برای توانمندسازی آنان فراهم می کند.

گل نسا آقامحمدی اضافه کرد: برگزاری اینگونه نمایشگاه ها و کلاس های آموزشی برای افراد دارای معلولیت، فرصت مناسبی برای کسب مهارت‌هایی از قبیل ابراز وجود، برقراری ارتباط با دیگران، پیدا کردن هویت و جایگاه اجتماعی، مسوولیت پذیری، وقت‌شناسی و مدیریت زمان است و انجام فعالیت های گروهی، رسیدن به هدف، دوست یابی، اعتماد به نفس و عزت نفس را در میان معلولان افزایش می دهد.

به گفته این مسوول، خودشناسی، آشنایی با ارزش ها و هنجارهای اجتماعی، انتخاب و تصمیم گیری، ارتقای بهداشت روان از طریق تغییر در باورهای غیرمنطقی و هیجانات و رفتارها، پرکردن اوقات فراغت، ارتقای بهداشت روان و تکامل فکری از دیگر فواید هنردرمانی به شمار می رود.

آقا محمدی با بیان اینکه معلولیت نمی‌تواند عاملی بازدارنده برای شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادها باشد، خاطرنشان کرد: در صورت فراهم کردن شرایط لازم، آثار ارزشمندی از معلولان خلق خواهد شد.

کد خبر 69595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد