در رسانه| واگذاری ۱۲۶۵ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی در سال جاری به مددجویان بهزیستی استان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، علی نصیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی معلولان، اظهار داشت: ۳۲ هزار معلول در استان زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار نفر از مددجویان بهزیستی به صورت مستمری‌بگیر دائمی هستند، بیان داشت: از میان ۳۱ هزار نفر از معلولان استان، ۱۳ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی، ۳ هزار و ۷۵۳ نفر بیمار روانی مزمن، ۶ هزار و ۳۲۱ نفر معلول ذهنی، ۸۳۴ نفر ناشنوا و ۴۵۴ نفر نیز نابینا هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

نصیری با اشاره به اینکه ۱۰۳ مرکز توانبخشی در استان استان مشغول به خدمات‌رسانی هستند، بیان داشت: مجموع افرادی که از این مراکز بهره‌مند هستند، ۴ هزار و ۹۴۷ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه غربالگری و مشاوره‌های ژنتیک برای افراد نیازمند رایگان انجام می‌شود، عنوان کرد: آمار دقیق و کاملی از اینکه چند درصد از معلولیت‌ها بر اثر چه عاملی است وجود ندارد.

وی با اشاره به برنامه‌های روز جهانی معلول در استان، گفت: تجلیل از معلولین موفق، بازدید از مراکز، بازدید از خانواده‌های معلولین، توزیع بسته‌های فرهنگی و ارائه مشاوره‌های رایگان به جامعه هدف، از جمله برنامه‌های روز جهانی معلول در استان است.

مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: سال گذشته ۷۹۴ واحد مسکن به مددجویان بهزیستی واگذار شد در صورتی که تعهد استان ۶۸۶ واحد مسکونی بود.

وی با اشاره به هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان در سال گذشته، ادامه داد: یک هزار و ۲۶۵ واحد مسکونی نیز در سال جاری در تعهد بهزیستی برای واگذاری به مددجویان است که تاکنون ۶۰ درصد آن انجام شده است. ۳۳۴ واحد مسکن اکنون آماده واگذاری است.

کد خبر 69584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد