در رسانه| بهره‌مندی بیش از 31 هزار معلول از خدمات بهزیستی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از جمعیت ۹۵۰ هزار نفری استان ۳۱ هزار و ۹۴۸ نفر دارای معلولیت هستند، گفت: این افراد در سه طیف خفیف، متوسط و شدید از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی نصیری صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، با اشاره به اینکه از جمعیت ۹۵۰ هزار نفری استان ۳۱ هزار و ۹۴۸ نفر دارای معلولیت هستند، اظهار کرد: این افراد در سه طیف خفیف، متوسط و شدید از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰۳ مرکز توانبخشی در استان فعال است که به چهار هزار و ۹۴۷ فرد دارای معلولیت خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: همچنین ۱۳ هزار و ۲۱۲ فرد دارای معلولیت در استان از مبلغ ۵۴۶ هزار تومان تا یک میلیون ۷۱۶ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

نصیری اضافه کرد: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی نگه‌داری معلولان و سالمندان در منزل و پرداخت هزینه نگه‌داری و پرستاری به اعضای خانواده آن‌هاست.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۲۰ مددجوی دارای معلولیت از مراکز روزانه و ۷۶۷ مددجو از مراکز شبانه‌روزی خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین یک هزار و ۳۴۹ مددجو از خدمات تیم‌های سیار در منزل بهره‌مند می‌شوند و ۴۳۸ مددجو در منزل مراقبت می‌شوند.

وی گفت: سیاست اصلی سازمان پیشگیری از معلولیت‌ها با اجرای سیاست‌های غربالگری شنوایی، بینایی و مشاوره ژنتیک و اجباری بودن آزمایشات در خانواده‌های دارای معلول، توانمندسازی افراد دارای معلولیت و تأمین مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا است.

نصیری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال مشکل مسکن خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا حل شود.

گفتنی است ۱۲ آذرماه روزجهانی افراد دارای معلولیت با شعار «راه‌حل‌های تحول‌آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر» است.

کد خبر 69583

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد