در رسانه| ۶۰ درصد تعهد مسکن مددجویان بهزیستی چهارمحال و بختیاری محقق شد

شهرکرد - ایرنا- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعهد احداث مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان یک‌هزار و ۲۶۵واحد ا است، گفت: تاکنون ۶۰ درصد تعهد مسکن استان محقق شده است.

به گزارش ایرنا،  علی نصیری روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی معلول در جمع خبرنگاران استان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت مسکن مددجویان استان، افزود: هم‌اکنون ۳۳۴ واحد مسکن مددجویان بهزیستی آماده واگذاری است و ۱۵۴ واحد در مرحله نازک کاری است که به مددجویان واگذار می‌شود.

وی اظهار داشت: پارسال تعهد استان در واگذاری مسکن ۶۸۶ واحد بود که همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی ۷۹۴ واحد مسکن با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به مددجویان واگذار شد.

نصیری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۲ هزار معلول زیرپوشش سازمان بهزبستی استان قرار دارند، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی و مابقی به صورت موردی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

نصیری اظهار داشت:۱۳ هزار نفر از معلولان استان معلول جسمی و حرکتی، چهار هزار و۴۵۴ نفر نابینا، سه هزار و ۸۳۴ نفر دارای ناشنوا، سه هزار و ۷۵۳ نفر بیماری روانی مزمن و ۶ هزار و ۳۲۱ نفر معلولان ذهنی هستند.

به گفته وی، یک‌هزار و ۸۳۲ معلول استان دارای معلولیت خیلی شدید، ۱۱هزار و ۲۵۹ نفر دارای معلولیت شدید، ۱۰ هزار و ۲۵۵نفر معلولیت متوسط و ۶هزار و ۸۷۲ نفر معلولیت ضعیف هستند.

نصیری از فعالیت ۱۰۳ مرکز توانبخشی در سطح استان خبر داد و گفت:چهار هزار و ۹۴۷ نفر در استان از خدمات این مراکز از جمله مراکز روزانه، شبانه روزی، خدمت در منزل و توانبخشی مبتنی بر جامعه بهره‌مند هستند.

وی افزود: در مراکز روزانه استان ۲ هزار و ۴۲۰ نفر، ۷۶۷نفر در مراکز شبانه، یک‌هزار و ۳۴۹ نفر خدمات در منزل و ۴۳۸ نفر مراقبت در منزل بهره‌مند می‌شوند.

نصیری با اشاره به اینکه آمار جامع و کاملی در خصوص اینکه درصد معلولیت بر اثر عوامل ژنتیکی و سایر عوامل چه میزان است، وجود ندارد، گفت: اجرای طرح غربالگری ژنتیک و همچنین مشاوره‌های ژنتیک به صورت رایگان برای افراد نیازمند و به خصوص افرادی که دارای سابقه معلولیت در خانواده هستند، انجام می‌شود و هزینه انجام آزمایش غربالگری این افراد از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی افزود: ارائه کمک و مساعدت‌های مختلف از جمله تامین و پرداخت کمک هزینه مسکن، اشتغال، ازدواج، کمک هزینه تحصیل، خدمات مشاوره‌ای، توانبخشی، مددکاری، پرداخت حق پرستاری به افراد واجد شرایط از دیگر خدماتی است که سازمان بهزیستی به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

به گفته وی، به مناسبت روز جهانی معلول جشن بزرگداشت روز جهانی معلول و تجلیل از معلولان موفق در رشته‌های ورزشی، علمی، هنری، قرآنی، بازدید از مراکز بهزیستی، بازدید از خانواده‌های چندمعلولی، توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری بازی‌های بومی و محله‌ی، ارائه خدمات پزشکی و مشاوره‌ای بهزیستی به جامعه هدف به صورت رایگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، روز جهانی معلولان نامگذاری شده که امسال با شعار "راه حل‌های تحول آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترسی و برابر" نامگذاری شده است.

کد خبر 69579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد