در رسانه | بیش از ۲۷ هزار معلول اردبیلی از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند/ وجود ۳۰ مرکز نگهداری از سالمندان در استان

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۷ هزار و ۲۴۷ نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

حامد رضائی مدیرکل بهزیستی استان اردبیل پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: در ابتدای سال ۲۳ هزار و ۶۴۹ نفر تحت پوشش بهزیستی استان بودند که این رقم در حال حاضر به ۲۷ هزار و ۲۴۷ نفر رسیده است.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۷۰۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اردبیل، معلول جسمی- حرکتی، سه هزار و ۱۹۷ نفر معلول دارای بیماری، سه هزار و ۱۴۳ نفر دارای معلولیت صوتی، گفتاری و شنوایی، ۲هزار و ۶۴۳ بیمار روانی مزمن و شش هزار و ۵۵۸ نفر معلول ذهنی هستند.  

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در کل کشور، بروز معلولیت رو رشد بوده و بروز حوادث، عامل اصلی ایجاد معلولیت در استان اردبیل است.  

رضایی بیان کرد: رییس جمهور در خصوص خدمت به معلولان بیان کرده: «بسترسازی برای شکوفایی استعدادهای معلولان را وظیفه خود بدانید» بنابراین همه ما موظف هستیم مشکلات این افراد را شناسایی کرده و تریبونی برای انتقال این مشکلات به مسوولان ادارات بوده و در این راستا ضمن مطالبه اصولی، یاری‌گر دستگاه‌های اجرایی باشیم.  

وی در خصوص تهیه وسایل کمک توانبخشی برای جامعه هدف این اداره‌کل بیان داشت: طی یک سال اخیر ۳۷۰ عدد سمعک، بیش از ۵۵ هزار عدد باتری سمعک، ۳۷۰ عدد ویلچر، ۳۱۴ عدد تشک مواج در اختیار افراد تحت پوشش قرار گرفته و یک هزار و ۸۶۵ عدد لوازم متفرقه همچون عصا، واکر، لاستیک ویلچر به معلولان جسمی تحویل داده شده است.  

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به خدمت‌رسانی به نابینایان و کم بینایان اشاره کرد و ادامه داد: یک‌صد و ۱۲ کیلوگرم کاغذ مخصوص بریل، ۴۶۰ عدد ریکوردر، ساعت گویا، عصای سفید، ذره‌بین به این افراد تحویل داده شده و همچنین بیش از ۹۰ هزار عدد لوازم پزشکی مصرفی شامل سرم شستشو، شوند، بتادین برای استفاده بیماران تهیه شد.  

رضایی ادامه داد: ۲۵۰ عدد لوازم توانبخشی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تهیه شده که در هفته جاری طی مراسمی به افراد نیازمند اهدا می‌شود و تاکنون ۵۰۰ عدد عینک نیز توسط این ستاد تامین شده است.  

وی به تشکیل ۲۵صندوق با بیش از ۳۷۰نفر عضو اشاره کرد و گفت: این افراد با حمایت صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی از مزایایی همچون تسهیلات بانکی بهره‌مند شده‌اند.  

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در خصوص حمایت از تحصیل معلولان بیان داشت: تا امروز بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده و برای یک هزار و ۱۱۹ نفر نیز کمک هزینه ایاب و ذهاب پرداخت شد.  

رضائی تشریح کرد: در سطح استان ۳۰ مرکز نگهداری از سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی و معلولان ذهنی مشغول ارائه خدمات هستند که در مجموع یک هزار و ۳۵۸ نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.  

وی اعلام کرد: طبق رایزنی‌ها مقرر شده که سازمان ثبت احوال، بدون برگه غربالگری شنوایی سنجی اقدام به صدور شناسنامه نکنند تا این اختلالات در سریع‌ترین زمان ممکن تشخیص داده شده و نوزادان وارد چرخه درمان شوند.  

وی ادامه داد: در یک سال اخیر، ۱۲۲ نفر از نوزادان دارای اختلال شنوایی شدید، کمک هزینه کاشت حلزون دریافت کرده‌اند و با همت مسوولان در دولت سیزدهم، هزینه کاشت حلزون به طور کامل توسط دولت پرداخت خواهد شد.  

کد خبر 69575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد