بهزیستی برای بیش از یک هزار فرد دارای معلولیت  کمک هزینه ی اشتغال پرداخت کرد 

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، فرد معلول در صورت اشتغال (کارفرمایی) یا پرداخت بیمه (خویش فرمایی) می تواند بدون محدودیت تا موعد بازنشستگی از خدمات بیمه ای بهزیستی بهره مند شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در مراسم بزرگداشت هفته ی افراد دارای معلولیت گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار و ۹۲۸ فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۹ هزار ۱۶۸ معلول جسمی، حرکتی، ۲ هزار و ۷۴۹ نفر معلول بینایی، ۳ هزار و ۲۴۳ معلول شنوایی و صوت و گفتار، ۳ هزار و ۱۹۲ بیمار اعصاب و روان و بیش از ۴ هزار نفر نیز دارای معلولیت ذهنی است.
وی افزود:  از ابتدای سال جاری تاکنون بیش ازیک هزار و ۱۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت از مشوق های بیمه ی خویش فرمایی و کارفرمایی و ... بهره مند شده اند و برای ۴۴۰ نفر از این افراد کمک هزینه اشتغال  نیز پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تامین مسکن  افراد دارای معلولیت گقت: در این راستا در حیطه مسکن ۷۸ مسکن به افراد دارای معلولیت  واگذار شده است و  ۳۴۶ مسکن دیگر نیز در دست اقدام است که امیدواریم تا سال جاری این مسکن ها تحویل خانواده ها شود.  

وی ورود افراد دارای معلولیت به چرخه دریافت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی را منوط به تاییدیه کمیسیون پزشکی عنوان کرد و گفت: کمیسیون پزشکی فرآیندی است که طی آن بررسی مستندات و مدارک پزشکی، اختلالات و بیماری های منجر به معلولیت انجام می گیرد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۰۰ کمیسون های  پزشکی تعیین نوع و شدت معلولیت  برگزار شده است.  

حسینی با اشاره به حمایت های تحصیلی بهزیستی از جامعه هدف افزود: از ابتدای سال تا کنون به  بیش از ۷۶۰ نفر از  دانش آموزان  و ۱۳۴ نفر  دانشجوی دارای معلولیت کمک هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

کد خبر 69563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد