بهزیستی مدّعی شکوفایی استعدادها و توانمندی های معلولین است

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: سازمان بهزیستی مدعی شکوفایی استعدادها و توانمندی های معلولین است و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

ابهّت مدیر کل بهزیستی استان یزد در افتتاحیه پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر بر توانمندسازی معلولین تاکید کرد و افزود: با باور و پذیرش معلول از سوی خانواده و جامعه می توان شاهد شکوفایی استعدادها و توانمندی های معلولین در اجتماع بود.

وی با بیان اینکه معلول به عنوان یک فرد حق زندگی و استفاده از تمام حقوق شهروندی را دارد اظهار داشت: جامعه باید به نحوی مناسب سازی شود که حق تردّد در جامعه را از معلول نگیرد و معلولان بتوانند به راحتی در مراکز درمانی، آموزشی و تفریحی حضور پررنگ داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد به ارزش و جایگاه هنر اشاره کرد و تصریح کرد: پنجمین دوره جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویر با حضور هنرمندان نمایشی استان‌های کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان بلوچستان به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

ابهّت با بیان اینکه از 118 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره 20 اثر به مرحله نهایی راه یافته است، گفت: امیدواریم شاهد شکوفایی روز افزون استعدادهای همه معلولین باشیم.

وی افزود: جشنواره تئاتر معلولان از سیزدهم تا ۱۶ آذر با حضور ۲۰ گروه نمایشی در سه بخش کودک و نوجوان با ۱۰ اثر، صحنه‌ای با شش اثر و خیابانی با چهار اثر برگزار می‌شود.

کد خبر 69479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد