در رسانه | شناسایی ۲۷ هزار معلول در استان بوشهر/ استخدام ۳۲ مددجوی بهزیستی در دستگاه های اجرایی

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر به شناسایی 27 هزار معلول در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 32 نفر از مددجویان طبق قانون 3 درصد استخدام نیروهای دارای معلولیت، جذب دستگاه های اجرایی شده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از دیارجنوب، حسین اسدی راد روز یکشنبه 13 آذرماه در نشست خبری با بیان اینکه بهزیستی میراث ارزشمند انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: هدف بهزیستی ارائه خدمت به افراد آسیب پذیر و معلول در جامعه است.
وی با اشاره شناسایی 27 هزار معلول در استان بوشهر افزود: 11 هزار معلول جسمی حرکتی، 3 هزار معلول شنوایی، 3500 معلول بینایی، 2791 بیمار اعصاب و روان، 6890 نفر دارای اختلال ذهنی و 300 نفر معلول بیمار صوت و گفتار در استان بوشهر شناسایی شده اند.
اسدی راد بالاترین معلولین استان را بیماران دارای معلولیت جسمی و حرکتی عنوان کرد و گفت: بیشترین عامل این نوع معلولیت تصادفات است که با ایمن سازی جاده ها و آموزش های لازم میتوان از آماری که روز به روز شاهد افزایش آن هستیم، کم کرد.


مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در خصوص خدمات به بیماران ضایعه نخاعی بیان داشت: به 392 بیمار ضایعه نخاعی در استان ماهیانه 1 میلیون حق پرستاری غیر از مستمری پرداخت میشود که کفاف هزینه های آنها را نمیدهد و همین موضوع زندگی آنها را دچار مشکلات زیادی کرده است.
وی اورژانس و ساماندهی آسیب های اجتماعی را از جمله خدمات حوزه اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: اورژانس اجتماعی در همه شهرهای استان مستقر شده و در سالجاری 1916 مورد به خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی تماس برقرار شد که بیشترین تماس مربوط به اختلافات خانوادگی با 972 مورد در رتبه اول، کودک آزاری با 300 مورد و 280 مورد همسرآزاری در رتبه سوم بود.
اسدی راد از اجرا شدن 334 مورد مسکن معلولین در سالجاری خبر داد و گفت: 112 واحد مسکونی امسال واگذار شد که 25 واحد آن در هفته بهزیستی بود.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده اذعان داشت: در سالجاری سهمیه بهزیستی استان 1200 شغل بود که تا کنون 870 شغل ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.
اسدی راد از ارائه تسهیلات 4 میلیاردتومانی به کارفرمایان خبر داد و گفت :کارفرمایانی که مددجویان را بکار بگیرند تا سقف 4 میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد و علاوه بر آن تا 7 سال بیمه مددجو پرداخت خواهد شد و اگر فرد معلول بکار گرفته شود بخشی از حقوق پرداخت خواهد شد.

neshaste behzisti 1
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در ادامه بیان داشت: 186 میلیارد تومان از محل تبصره قانون بودجه ابلاغ شد که 150 میلیاردتومان در حوزه اشتغال تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه 10735 نفر از معلولین در حوزه مسئولیت های اجتماعی نفت مستمری دریافت می کنند، افزود: در حوزه پارس جنوبی از اسفند ماه در جلسه مشترک با شورای راهبردای در بحث معیشتی، عید قربان و آغاز سال تحصیلی مبلغ 800 میلیون تومان لوازم التحریر، 500 میلیون تومان گوشت گرم و 300 میلیون تومان کمک معیشی پرداخت شده است.
اسدی راد در ادامه بیان داشت: 2 مرکز جامع خدمات توانبخشی آسیب اجتماعی در دیر و جم طبق تفاهم نامه جدید با شورای راهبردی در دست اجراست که در خارگ هم 750 میلیون تومان برای ساخت 10 واحد پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از پرداخت 18 میلیارد تومان از طریق مشارکت های نفت در پویش های مختلف خبر داد و گفت: از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد با نگاه مثبت و ایجاد فضا با نظارت خودشان در پروژه ها بیشترین بهره را برده ایم.
 وی از ارائه خدمت به 4838 زن سرپرست خانوار خبر داد و در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب در خصوص مناسب سازی ادارات بیان داشت: بزرگترین مشکل مناسب سازی در راه دسترسی به انهاست در واقع ورودی فضای سبزها و پیاده روها مناسب سازی نیست.

neshaste behzisti 1
اسدی راد با بیان اینکه 70 درصد ادارات در مناسب سازی شاخص خوبی داشتند، افزود: یکی از شاخص های ادارات در ارزیابی جشنواره شهید رجایی مناسب سازی است که بیشتر دستگاه ها مناسب سازی شده اند ولی راه ورود به ادارات مناسب نیست که وظیفه شهرداری است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از پرداخت 15 میلیون تومان تسهیلات مناسب سازی خودرو خبر داد و اذعان داشت: در سال گذشته 32 نفر از مددجویان طبق قانون 3 درصد استخدام نیروهای دارای معلولیت جذب دستکاه های اجرایی شده اند که پیگیری جذب بیشتر معلولین در آزمون های استخدامی هستیم.
وی در خصوص فرزندخواندگی در استان بوشهربا بیان اینکه 392 پرونده متقاضی فرزندخواندگی تایید شده است، افزود: 22 مورد فرزندخواندگی در سال گذشته و در سال جدید 10 مورد فرزند خواندگی داشته ایم.
اسدی راد با بیان اینکه بخشی از معلویت در استان بوشهر ژنتیکی است، ابرازداشت: 15 میلیون تومان تسهیلات برای آزمایش ژنتیکی زوجین در نظر گرفته شده که با مراجعه به آزمایشگاه ونمونه گیری میتوان پیشگیری خوبی برای کم شدن معلولین انجام داد.
وی با اشاره به کمپ های اعتیار بانوان و با بیان اینکه هیچ موردی در سالجاری درخصوص همسرآزاری گزارش نشده، گفت: یک کمپ بانوان در تنگک با تجهیزات کامل مورد بهره برداری قرار گرفت و یک مرکز در عالیشهر در سال 1397 افتتاح شده است.

neshaste behzisti 1
اسدی‌راد با اشاره به اینکه در سالجاری 1056 درخواست طلاق در سامانه نوبت دهی طلاق ثبت شده، ابراز داشت: از این میزان درخواست ۱۲۰ مورد منجر به سازش شده که در سال گذشته از ۲۵۲۶ درخواست ثبت شده ۲۸۹ مورد ان به سازش ختم شده است.
معاون توانبخشی بهزیستی استان بوشهر بزرگترین مشکل در خدمت رسانی به معلولین را کمبود امکانات دانست و گفت: در سالجاری 5/3 میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل توانبخشی هزینه شد و تاکنون 200 ویلچر به تناسب نیاز سنجی توزیع شده استو
مسعود ابراهیمی در خصوص خدمات به ناونوایان و کاشت حلزون بیان داشت: تا سال گذشته کاشت حلزون توسط سازمان بهزیستی انجام میشد ولی طبق تفاهم نامه ایجاد شده از سالجاری به عهده سازمان علوم پزشکی است.

کد خبر 69468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد