در رسانه | بهزیستی بوشهر ۸۷۰ شغل ایجاد کرد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در ۸ ماه گذشته ۸۷۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حسین اسدی‌راد، مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه در استان بوشهر ۲۷ هزار نفر معلول شناسایی شده است، بیان کرد که ۱۱ هزار نفر در حوزه معلول جسمی حرکتی، ۳ هزار نفر در عرصه شنوایی، ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در زمینه بینایی و مابقی در زمینه بیماری اعصاب و روان مزمن، اختلالات ذهنی و صوت و گفتار هستند.

او بیشترین معلولان را جسمی، حرکتی دانست و عنوان کرد که بیشترین معلولان جسمی، حرکتی به سبب تصادفات ثبت شده که ایمن‌سازی جاده‌ها و خودرو و توجه به آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی یک ضرورت است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه معلولان ضایعات و آسیب‌دیدگی نخاعی حق پرستاری به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود گفت: علاوه بر دریافت مستمری معلولان یاد شده ماهانه به میزان یک میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند که ۳۹۳ معلول مشمول این مهم هستند.

اسدی‌راد مسکن معلولان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد که امسال تعهد ساخت ۱۹۵ واحد مسکونی ویژه معلولان بر عهده بهزیستی است و این درحالی است که ۳۳۴ واحد مسکونی عملیات اجرایی آن آغاز شد.

او از واگذاری ۲۵ واحد مسکونی در استان بوشهر به جامعه هدف در روز جهانی معلولان خبر داد و بیان کرد که برای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان به معلولان عادی و ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده ۲ معلولی به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی عنوان کرد که امسال برای ایجاد ۱۲۰۰ فرصت شغلی در بهزیستی استان بوشهر برای جامعه هدف برنامه‌ریزی شده که در ۸ ماه گذشته ۸۷۰ شغل ایجاد و در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

اسدی‌راد از ابلاغ ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶ قانون بودجه به مددجویان بهزیستی استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار در جامعه هدف توزیع شده است.

کد خبر 69456

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد