پاکدشت| ۴هزار پرونده برای معلولان در بهزیستی تشکیل شده است

به مناسبت دوازدهم آذر روز جهانی معلولین، مسئولین شهرستان پاکدشت از مرکز نگهداری معلولین ذهنی دخترانه بالای ۱۴ سال فاطیما بازدید و از مادریاران این مرکز تقدیر به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران و به نقل از خبرگزاری برنا تهران؛  رییس بهزیستی شهرستان پاکدشت در گفتگویی اظهار داشت: در اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت بیش از ۵ هزار پرونده شامل پرونده‌ی معلولان، زنان سرپرست خانوار و افراد دارای فرزند دو یا چند قلو تشکیل شده که از این مجموع ۴ هزار پرونده متعلق به حوزه توانبخشی و معلولین می‌باشد.

نادره افشارها افزود: در پاکدشت ۴ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولین شدید جسمی و ذهنی فعالیت دارند که ۳۵۰ نفر از معلولین که دارای پرونده هستند، در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند. افشارها خیرین را بازوان توانمند بهزیستی در پیشبرد اهداف محرومیت زدایی دانست و افزود: در حوزه توانبخشی مشکلاتی از قبیل هزینه‌های درمانی و نگهداری از معلولین در خانواده و موضوع حق پرستاری معلولین مطرح است که امیدواریم با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی این اداره علاوه بر حل مشکلات افراد تحت پوشش، شاهد ریشه‌کنی فقر و محرومیت از جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۸ مرکز غیردولتی زیر نظر بهزیستی خدمات تخصصی به افراد جامعه هدف این سازمان ارائه می‌دهند که از این تعداد، ۱۱ مراکز اقامتی درمان اعتیاد شبانه‌روزی، ۴ مرکز ترک اعتیاد سرپایی، ۳ مرکز مشاوره، ۵ مرکز شبه خانواده و ۱۰ مرکز توان‌بخشی و توان یابی( ۳ مرکز شبانه روزی و ۷ مرکز روزانه) و ۵ مرکز مثبت زندگی می‌باشند.

رئیس بهزیستی پاکدشت با اشاره به لزوم توانمندسازی افراد جامعه هدف بهزیستی گفت: یکی از مهمترین اهداف سازمان بهزیستی توانمندسازی در حوزه اشتغال‌زایی و ادامه تحصیل معلولان است و به این منظور معلولان پس از حرفه‌آموزی، به بانک‌های عامل معرفی شده و از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 69435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد