در رسانه | اغلب معلولیت‌های اردبیل ناشی از سوانح است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه اغلب معلولیت‌های استان ناشی از سوانح است، گفت: ۲۷ هزار و ۲۴۷ معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفته که ۱۰ هزار و ۴۰۰ معلول از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند.

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیل، اظهار داشت: در اجرای قوانین مربوط به معلولان با مشکلاتی مواجه هستیم که امری لازم و ضروری است تا در ارتباط با احقاق حقوق معلولان اقدامات اساسی برداشته شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوبی در این زمینه داشته باشیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وی بیان کرد: توجه به تحقق و نیازهای جامعه هدف باید مورد توجه واقع شود، چرا که در این زمینه توجه به ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای جامعه هدف یکی از اولویت‌های اساسی است که این موضوع به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است و باید در این زمینه تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: شکوفایی استعدادهای جامعه هدف طبق تاکیدات دولت سیزدهم به عنوان یکی از وظایف مهم بهزیستی استان مبنای کار بوده و در این زمینه به دنبال تامین بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای جامعه هدف اولویت مهم و اساسی است.

رضایی خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار و ۲۴۷ معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفته که ۱۰ هزار و ۴۰۰ معلول از خدمات توانبخشی بهره‌مند هستند که به همین منظور یک هزار و ۷۰۶ معلول جسمی و حرکتی، به تعداد ۳ هزار و ۱۹۷ معلول بینایی، ۳ هزار و ۱۴۳ معلول شنوایی و ۲ هزار و ۶۴۳ معلول روان و ۶ هزار و ۵۵۸ معلول ذهنی در استان داریم.

وی اذعان کرد: اهمیت به توانمندسازی اقتصادی و مالی جامعه هدف در استان در ارتباط با تسهیل شرایط زندگی برای این افراد با راه‌اندازی ۲۵ صندوق و ۳۷۳ عضو محقق شده و به همین منظور تمهیدات اساسی در این ارتباط به عمل آمده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: پرداخت کمک هزینه به یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی استان از دیگر خدمات بهزیستی است و به همین منظور ۳۱ مرکز توانبخشی و مراقبتی در استان فعال هستند و ۹ مرکز برای معلولان ذهنی و سالمندان در استان ایجاد می‌شود.

رضایی خاطرنشان کرد: اغلب معلولیت‌ها ناشی از سوانح و حوادث است و شمار معلولان از ۲۳ هزار نفر به ۲۷ هزار نفر رسیده ولی در عین حال برخی معلولیت‌ها از جمله شنوایی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جذب و استخدام ۶ نابینا و تهیه بانک اطلاعاتی معلولان برای جذب و استخدام آن‌ها جزو اولویت‌های اساسی است و کارخانه‌داران در صورت به‌کارگیری معلولان از پرداخت حق بیمه آن‌ها معاف و شامل برخورداری از تسهیلات قرض‌الحسنه می‌شوند.

کد خبر 69429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد