شهرری| آئین بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت

به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت آئین بزرگداشتی با مشارکت و همکاری بهزیستی شهرستان ری و آسایشگاه خیریه کهریزک با حضور بیش از سیصد نفر از افراد دارای معلولیت برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور سرپرست بهزیستی شهرستان ری، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک و دیگر مسئولین شهرستان ری در سالن مهر آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار شد.

داود خادم سرپرست بهزیستی شهرستان ری در آئین بزرگداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت و ضمن بزرگداشت این روز گفت: معلولیت محرومیت نیست و تنها ذات مقدس باریتعالی کامل است و همه موجودات دارای نواقصی هستند که گاهی ظاهری و گاهی پنهان می باشد و چیزی که نقص ندارد روح است و افرادی که دارای معلولیت ظاهری هستند روح و اراده فولادین دارند و نگاه افراد نباید به افراد دارای معلولیت دارای نگاه نقصان باشد.

وی در ادامه به عدم مناسب سازی محیط شهری اشاره کرد و گفت: فعالان حوزه معلولیت براین باورند که باید ساختارها به نحوی ایجاد شود که یک فرد معلول بتواند در جامعه حضور پیدا کنند و لذت خود را از دنیای پیرامون ببرد، ولی علاوه بر مناسب‌ سازی باید بینش جامعه نیز نسبت به این افراد اصلاح شود تا چنین افرادی از جامعه طرد نشوند. گفتنی است، درآئین گرامیداشت روزجهانی افراد دارای معلولیت هدایایی به معلولین موفق در حوزه علم و دانش، ورزش و... اهدا شد و همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاوردهای افراد دارای معلولیت نیز برپا بود که مورد استقبال مسئولین و مدعوین قرار گرفت.

کد خبر 69411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد