اردستان | یک هزار و ۱۵۱ توانیاب تحت پوشش بهزیستی اردستان هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردستان گفت : یک هزار و ۱۵۱ توانیاب  در حوزه توانبخشی این شهرستان شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی اردستان، محمد علی مطلب زاده به مناسبت هفته معلولین (۱۲ آذر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان افزود : معلولیت افراد زیر پوشش بهزیستی اردستان شامل، جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان است.

وی اظهار کرد : ۴۹۶ نفر از توانیابان ماهیانه ۵۴۶ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۱۶ هزار تومان بر مینای جمعیت خانوار کمک هزینه و مستمری دریافت می کنند.

مطلب‌زاده با بیان اینکه  ۴۳ دانش آموز و هفت دانشجوی توانیاب زیر پوشش بهزیستی اردستان کمک هزینه تحصیل دریافت می‌کنند، افزود: این افراد با توجه به نوع معلولیت از کمک هزینه معیشت، درمان، وسایل کمک توانبخشی و ۶۰ نفر نیز ماهیانه یک میلیون تومان حق پرستاری ضایعه نخاعی، لوازم بهداشتی، دندانپزشکی، مناسب‌سازی، ایاب و ذهاب و وام بدون بهره نیز برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی اظهار داشت: ۶۲ خانوار دارای ۲ فرزند توانیاب ۴ خانواده دارای سه فرزند توانیاب و یک خانواده با چهار فرزند توانیاب در این شهرستان زندگی می‌کنند که برای تامین مسکن این خانواده‌ها طرح چهار واحدی خانواده ۲ معلول تکمیل و به آنان واگذار شده است.

وی اضافه کرد: ۲ طرح نیز با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته و واگذار شده و برای ساخت ۲۰ واحد طرح منزل خود مالک نیز کمک شده، همچنین تعداد ۲۸ واحد طرح مسکن کریمان شامل، ۱۲ واحد در شهر اردستان، ۱۲ واحد شهر زواره و ۴ واحد در شهر مهاباد ویژه خانواده‌های دارای ۲ فرزند توانیاب و بیشتر در دست احداث است که بهزیستی برای هر واحد معادل ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

به گفته وی، مرکزهای زیر پوشش بهزیستی شامل خانه سالمندان مرکز سادات کشاورز زواره با ۱۳ نفر سالمند، مرکز شبانه‌روزی توانبخشی کچومثقال با ۹ توانیاب ذهنی و مرکز روزانه حرفه آموزی شهید مدرس اردستان با ۱۷ توانیاب است.

کد خبر 69375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد