از همه مسئولین انتظار داریم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را به نحو کامل و احسن اجرایی و عملی کنند.

دکترحسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در حاشیه آئین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب، ضمن تبریک روز جهانی معلولین، از تلاش های مدیرکل بهزیستی استان به عنوان برگزار کننده این جشنواره که به میزبانی استان البرز برگزار شد، تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، وی ادامه داد: از همه مسئولین انتظار داریم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت را به نحو کامل و احسن و آن گونه که مد نظر رئیس جمهور و قوه قضائیه است، اجرایی و عملی کنند. ما نیز از نظر عامه، مشکلات این عزیزان را در موضوعات مختلف شهری، درمانی و آسیب های اجتماعی در استان پیگیری می کنیم.

دکتر مددی بیان کرد: خداوند به همه ما توفیق بدهد که نه تنها در این ایام خاص که متعلق به افراد دارای معلولیت است، بلکه در تمام روزهای سال خدمتگزار این عزیزان باشیم تا مشکلاتی که در طول زندگی اجتماعی خود با آن ها دست و پنجه نرم ‌می کنند، مرتفع و شرایط مناسبی برای زندگی شهری آنان فراهم شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز اذعان کرد: در حوزه دادستانی نیز همه ما آمادگی داریم در دفتر حمایت از کودکان، نوجوانان و معلولین، بخشی را راه اندازی کنیم تا شرایط خدمت رسانی به این افراد فراهم و بسیاری از مشکلاتشان حل شود.

وی در رابطه با فراخوانی مبنی بر استفاده یک روزه مسئولین از ویلچر و طی طریق به وسیله آن در آستانه روز جهانی معلولین، تصریح کرد: ما شرمنده این عزیزان‌ هستیم و بارها در دستگاه قضایی نیز تکرار کرده ایم که شرایط ساختمان ها، ادارات، بیمارستان ها و مراکز دولتی که باید خدمات خود را به صورت رایگان به این عزیزان بدهند، برای تردد افراد دارای معلولیت مناسب نیست.

دادستان ‌عمومی و انقلاب مرکز استان ‌البرز با بیان اینکه ویلچرنشینی یک روزه مسئولین، درک بهتری از مشکلات افراد دارای معلولیت را در بر خواهد داشت، اضافه کرد: شهرداری ها و مسئولین ذیربط باید پای کار بیایند و اهتمام ویژه ای در زمینه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی داشته باشند زیرا همه ما مشاهده می کنیم که این افراد برای دسترسی به امکانات شهری یه شدت در مضیقه هستند.

دکتر مددی همچنین در مورد مناسب سازی ایستگاه های اتوبوس شهری نیز خاطرنشان کرد: مبلمان شهری ما در این زمینه ایرادهای زیادی دارد که به نظر من باید با شهردار کرج نشستی را در این رابطه برگزار و برنامه ریزی کنیم این مبلمان به سمتی برود که قابلیت بهره برداری توسط افراد دارای معلولیت را داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در پایان مطرح کرد: همه دستگاه ها باید پای کار بیایند تا شرایط مناسبی در شهر فراهم شود. ما نیز آمادگی خود را در زمینه همکاری ها، رفع موانع و حمایت های قانونی اعلام می کنیم.

کد خبر 69367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد