شورای مشورتی مدیرکل بهزیستی استان با اصحاب رسانه

دکتر منطقی : شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا افراد دارای معلولیت بتوانند از یک زندگی مستقل که حاصل دسترسی به همه سطوح خدمات می‌ باشد برخوردار شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان  در دومین روز از هفته ملی افراد دارای معلولیت، شورای مشورتی مدیر کل بهزیستی استان با اصحاب رسانه شهرستان در سالن شهید فیاض بخش اداره کل بهزیستی برگزار گردید.

در این نشست دکتر منطقی با بیان شعار امسال روز جهانی افراد دارای معلولیت با عنوان راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر؛ نقش نو آوری در ایجاد جهانی قابل دسترش و برابر افزود : تاکید بر  برابری و دسترس پذیری در شعار روز جهانی معلولین بیانگر این است که باید شرایط به گونه‌ای مهیا شود تا افراد دارای معلولیت بتوانند از یک زندگی مستقل که حاصل دسترسی به همه سطوح خدمات می‌ باشد برخوردار شوند و در حقیقت دسترسی‌پذیری و فراهم شدن آن حلقه طلایی توانمندسازی معلولین و گام نخست خدمت‌رسانی به آنان است.

دکتر منطقی ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه توانبخشی در سال جاری گفت : هم اکنون سیزده هزار و ۶۵۷ نفر در قالب یک هزار و ۷۸۴ نفر بینایی، دو هزار و ۹۷۸ نفر ذهنی، یک هزار و ۶۱۰  نفر روان، یک هزار و ۶۹۵ نفر شنوایی، ۷۹۵ نفر صوت و گفتار، چهار هزار و ۷۹۵  نفر جسمی حرکتی از خدمات بهزیستی در حوزه توانبخشی بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان سهم درصدی استخدام ویژه معلولین را یادآور شد و گفت : بر اساس قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت ۳درصد از سهم استخدام دستگاههای دولتی باید به معلولین اختصاص یابد که در ده سال اخیر حدود ۱۵  نفر مطابق این قانون در استان مشغول به کار شدند.

دکتر منطقی : هم اکنون ۳۲ بیمار مبتلا به فنیل کتونوری (یک نقص متابولیکی مادرزادی) از حمایت های مستمر و غیرمستمر اداره کل بهزیستی استان برخوردار هستند. این بیماران بر اساس نظر کمیسیون تشخیصِ نوع و شدت معلولیت مورد حمایت مالی سازمان قرار گرفته‌اند. اساس کار کمیسیون پزشکی بر مبنای طبقه بندی عملکرد، ناتوانی، سلامت و تاکنون در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹۱۰  پرونده در کمیسیون پزشکی تحت بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان : حدود ۳۹۸۶  نفر در استان تحت پوشش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) هستند که این برنامه با هدف برابر سازی فرصت ها، فراگیری اجتماعی معلولین ، کاهش فقر از طریق تلاش های مشترک میان افراد دارای معلولیت، خانواده آنان ، سازمان های مربوط به معلولین جامعه و دیگر موسسات خدمات رسانی دولتی و غیر دولتی اجرا و در زمینه سلامت، آموزش، امور اجتماعی و توانمد سازی است.

 گفتنی است: در این نشست خبرنگاران با مطرح کردن چالش ها و دغدغه های خود در حمایت از افراد دارای معلولیت خواستار پیگیری و رصد مشکلات شدند.

در پایان نیز اصحاب رسانه از مرکز شبانه روزی نگهداری از افراد دارای معلولیت ذهنی نمایشگاه توانمندی معلولین بازدید داشتند.

کد خبر 69363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد