شاهرود | ۳۳۰۰ توانخواه تحت حمایت بهزیستی قرار دارند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود : بهزیستی شاهرود برای تداوم و بهبود ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت نیازمند ارتقاء همکاری های برون سازمانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ضمن گرامیداشت دوازدهم آذرماه گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت و با اشاره به شعار "راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر: نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر" گفت: گرامیداشت روز افراد دارای معلولیت فرصت مغتنمی است تا استعداد و توانایی های افراد دارای معلولیت در معرض افراد جامعه قرار گیرد.

جهانسیر با اشاره به حمایت اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از ۳۳۰۰ توانخواه گفت:از این تعداد، ۱۳۵۰ نفر جسمی حرکتی، ۳۱۰ نفر شنوایی، ۸۱۰ نفر ذهنی، ۶۲۰ نفر اعصاب و روان و ۳۱۰ نفر نیز از نظر بینایی دارای معلولیت هستند.

 وی از فعالیت ۱۲ مرکز خدمات دهی به معلولان خبر داده و افزود: حدود ۳۲۰ نفر از ۹ مرکز روزانه توانبخشی و قریب به ۲۰۰ نفر از ۳ مراکز شبانه روزی خدمات دریافت می کنند و دو مرکز نیز به صورت ویزیت و مراقبت در منزل به معلولان خدمات می دهند.

رئیس بهزیستی  شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: در مراکز روزانه خدمات آموزشی، مهارتی، توانبخشی، گفتاردرمانی، کاردرمانی و شغلی به معلولان ارائه می شود و در سه مرکز شبانه روزی شهرستان، سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولین ذهنی خدمات نگهداری و مراقبتی را دریافت میکنند.

جهانسیر از ارائه خدمات مالی به توانخواهان در دو قالب مستمر و غیرمستمر خبر داده و بیان کرد: حدود ۲۵۰۰ خانوار از کمک هزینه مستمری ماهیانه بهره برده و نزدیک به ۴۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، حق پرستاری ده میلیون ریالی ماهیانه را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: کمک هزینه مناسب سازی، تحصیلی، ایاب و ذهاب، کمک هزینه تهیه وسایل توانبخشی، ارتز و پروتز، کمک هزینه درمان و کمک هزینه تهیه و ساخت مسکن، تسهیلات اشتغال و... از دیگر خدمات اداره بهزیستی شهرستان شاهرود به این عزیزان می باشد.

کد خبر 69352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد