محمدکریم آریا:درد معلولین درد معلولیت نیست، درد تبعیض است

امروز یکشنبه 13 آذرماه 1401؛ جشن بزرگ معلولان در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل بهزیستی استان، نماینده ولی فقیه در استان، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان، هدایتخواه، سردار مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار شد.

امروز یکشنبه 13 آذرماه 1401؛ جشن بزرگ معلولان در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل بهزیستی استان، نماینده ولی فقیه در استان، سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان، هدایتخواه، سردار مصطفایی فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار شد.
 در این جشن مدیرکل اداره بهزیستی استان گفت: در روزی که به نام معلولان است و جمعیت زیادی از معلولین با امید و اشتیاق حاضر شده اند متاسفانه دستگاه هایی که متولی خدمت رسانی به این عزیزان هستند حضور ندارند .

آریا از مسئولین حاضر به جهت اهمیت قائل شدن و شرکت در این جشن قدردانی کرد و افزود: ما خوشحالیم از دغدغه عزیزانی که وزن و عیار این مملکت هستند و در این برنامه حضور پیدا کردند و همیشه با وجو اینکه وظیفه ای نداشته در اکثر موارد همین عزیزان حتی پیشقدم تر از ما بودند ولی ما انتظارمان حضور دستگاه هایی بود که وظیفه ذاتی آنها خدمت رسانی به جمع حاضر بود.
محمدکریم آریا اظهار کرد: در یک استان کم برخوردار، .


آریا بیان کرد: دوست داریم این موضوع تفهیم شود که سازمان بهزیستی یک سازمان تسهیل گر است، برخی دستگاه ها که وظایفی دارند نسبت به جامعه هدف ما کم لطفی می کنند و باید بدانند کار در سازمان بهزیستی در یک استان کم برخوردار با مشکلاتی مواجه و بسیار سخت است.

آریا افزود: ۳۰ درصد افزایش مستمری داشتیم ولی مشکلات جامعه هدف که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کند که این رقم گرهی از مشکلات باز نمی کند.
اریا بیان کرد: جای تعجب دارد که چرا بسیاری از دستگاه ها ترک فعل می کنند و دستگاه های نظارتی این موضوع را پیگیری نمی کنند.
وی افزود: ما میراث دار صدها هزار جانباز هستیم چرا باید بر سر مبلمان شهری ویژه معلولین با دستگاه های. که وظیفه ذاتی دارند چانه زنی کنیم.
آریا اظهار کرد: صفر تا صد کارهای این جشن را به معلولین سپرده ایم ولی درد معلولین درد معلولیت نیست، درد معلولین تبعیض است، نگاه برخی افرادی است که به توانایی معلولین اعتقادی ندارند.
مدیرکل بهزیستی استان اشاره ای به قانون 3% استخدامی معلولین که بسیار مورد کم لطفی قرار گرفته نمود و افزود: در برنامه های توسعه ای کشور قوانین بسیار خوبی وضع شده ولی متاسفانه برخی دستگاه ها نسبت به اجرای قوانین سهل انگاری دارند.
وی بیان کرد: در ۸ ماهه امسال رشد ۱۱ هزار درصدی مشارکت مردمی را نسبت به سال قبل داشتیم. در بسیاری موارد شاهد تغییر و تحول هستیم، دستگاه هایی که وظیفه ای ندارند ولی وقتی می بینیم سردار خرمدل وسردارحکمتیان پا به پای ما درگیر رساندن بسته معیشتی به معلولان هستند و در خیلی از موارد پیشقدم هستند.
مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: وقتی دکتر هدایت‌خواه بدون اینکه وظیفه ای داشته باشند ولی تمامی مراکز بهزیستی را می شناسند و  حمایت می کنند در حالی که هیچ وظیفه ای ندارند.
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی گفت: معلولیت محدودیت نیست، اگر افراد معلولیت دارند ولی خداوند قدرت دیگری به او می دهد، گاهی دست را از کسی می گیرد ولی همت عالی به او می دهد که در بسیاری از موارد از یک فرد سالم بسیار بیشتر و ارزنده تر است.
حجت الاسلام حسینی ؛ اقدامات و فعالیت های بهزیستی را یک فرصت دانست و بیان کرد: شما یک جامعه توانمند هستید و ظرفیت خوبی برای رشد در عرصه های مختلف دارید؛ و سازمان بهزیستی فرصت خوبی را برای عرض اندام شما فراهم می کند.
نماینده ولی فقیه گفت: وظیفه حاکمیت، دولت و مسئولین هست که مسیر آسایش و راحتی را برای سایر مردم و خصوصا معلولین باز نماید چراکه در اشتغال، تولید، کارافرینی، حوزه های دینی و مذهبی، حوزه تحصیلی ظرفیت رشد زیادی برای این جامعه بزرگ وجود دارد..

کد خبر 69342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد