🔷🔶 شرکت مدیر کل بهزیستی لرستان در برنامه مردم و مسئولین بمناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: این مناسبت فرصتی است برای نکو داشت و تکریم از انسانهایی که در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی خود، نشان داده اند که تمام توانایی یک انسان، قدرت فیزیکی و جسمانی او نیست بلکه سایر توانمندیهایی که می تواند در صورت نقص در عملکرد اندامها، با عزم و اراده و توان روحی بر آن کاستی ها فائق آمده و از خود در عرصه های مختلف توانمندی هایی به منصه ظهور بگذارند تا بتوانند با توجه به ظرفیت و موفقیتهای خویش به خودباوری برسند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان با حضور در مرکز صدا و سیمای استان  با برنامه مردم و مسئولین همراه شد. و بمناسبت  سوم دسامبر، برابر با دوازدهم آذر ماه روز بین المللی معلولین فعالیت ها و اهداف سازمان بهزیستی و چشم انداز و شعار روز جهانی معلولین  (راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی دسترس پذیر و برابر)  را ترسیم کرد.

عمودی زاده گفت: این مناسبت فرصتی است برای نکو داشت و تکریم از انسانهایی که در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی خود، نشان داده اند که تمام توانایی یک انسان، قدرت فیزیکی و جسمانی او نیست بلکه سایر توانمندیهایی که می تواند در صورت نقص در عملکرد اندامها، با عزم و اراده و توان روحی بر آن کاستی ها فائق آمده و از خود در عرصه های مختلف توانمندی هایی به منصه ظهور بگذارند تا بتوانند با توجه به ظرفیت و موفقیتهای خویش به خودباوری برسند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به خیل عظیم معلولان موفق و تحصیل کرده در استان تصریح کرد: امروزه معلولیت دیگر یک پدیده فردی نیست، بلکه یک مفهوم اجتماعی است. بنابر این اعلام سازمان ملل متحد افراد تنها بصرف داشتن نقص و ناتوانی در ساختار یا عملکرد بدنی معلول تلقی نمی شوند، بلکه چنانچه فردی دچار نقص عضو شده باشد و در مواجهه با موانع فرهنگی، اجتماعی و فیزیکی در محیط خود از دستیابی به فرصت های برابر با سایر آحاد جامعه و مشارکت کامل اجتماعی محروم گردد معلول محسوب خواهد شد. بهمین دلیل است که کشورهای توسعه یافته در تمامی برنامه های خرد و کلان اجتماعی خود بدنبال رفع موانع، حضور و مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت هستند.

 همایون عمودی زاده در ادامه، بهترین هدیه به معلولین را مناسب سازی ادارات، مبلمان و محیط شهری دانست و افزودند: سیاستگذاری غیر عادلانه یک مدیر غیر فراگیر و یک قانون گذار بی توجه به حقوق این افراد می تواند شهر و جامعه را معلول سازد و یک شهر معلول به هیچ عنوان نمی تواند پذیرای آحاد جامعه اعم از سالمندان، جانبازان و معلولین باشد و این بزرگترین درصد اقلیت اجتماعی را از امکانات اجتماعی محروم سازد و جمعیت کثیری را با چالش مواجهه سازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر برای مردم است و نه مردم برای شهر اذعان داشت: باید با مشارکت سایر دستگاهها زمینه رفع تبعیض و حضور معلولین را در اجتماع فراهم نمائیم و لذا مسئولین این جمعیت کثیر را در برنامه های خود ببینند و زمینه ساز ظهور و بروز توانمندیها و استعداد این عزیزان باشند.

عمودی زاده در ادامه محدودیت‌های معلولین را بیشتر ناشی از نارسایی‌های ساختاری و عملکردی مدیریت شهری دانست و افزود: محیط‌های شهری، فضای زندگی روزمره شهروندان است و باید توانایی پذیرش کلیه افراد و تأمین خدمات رفاهی مربوط به آنها را داشته باشد، امروزه فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای افراد معلول و کم‌توان جسمی و حرکتی، دسترسی آنان به امکانات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 69333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد