در دیدار مدیرکل بهزیستی فارس و شهردار شیراز  به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت مطرح شد:

کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی ساکن شیراز و یا شهرستان‌های دیگر فارس را در ازای پرداخت حقوق، بیمه و مزایا در چارچوب قرارداد قانون کار به کار بگیرند می‌توانند به ازای هر مددجو از وام کارآفرینی ۱۰۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد و بازپرد اخت ۷ ساله تا سقف ۲ میلیارد تومان بهره‌مند شوند.

محمد رضا هوشیار می‌گوید: هر کارفرما می‌تواند ۲۰ نفر از مددجویان بهزیستی را به کار گیرد و به ازای این ایجاد اشتغال، تسهیلات دریافت کند و علاوه بر آن، به نسبت شدت معلولیت مددجو، سهمی با عنوان سرانه نیز به کارفرما پرداخت می‌شود که این میزان با افزایش شدت معلولیت افزایش می‌یابد.

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: کارفرما می‌تواند از مشوق‌های بیمه‌ای استفاده کند و در این‌باره حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۷ سال توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

به گفته او، کارفرما می‌تواند از مشوق‌های جبران کارایی هم به تناسب میزان معلولیت استفاده کند و اگر مددجو با دلایلی ازجمله شدت معلولیت نتواند تمام وقت کار کند، ماهانه مبالغی را با عنوان جبران کارآیی به کارفرما پرداخت می‌شود.

مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت در سفر به فارس گفت که در مناطق کم‌برخوردار استان فارس هزار طرح هم متعلق به گروه‌های ویژه اجتماعی از جمله معلولان و زنان سرپرست خانوار است.

محمدحسن اسدی شهردار شیراز نیز اعلام کرد: برای مناسب سازی و تردد معلولین ۱۰۰ درصد پای کار هستیم، حتی اگر قانون ما را مکلف نکرده باشد وظیفه انسانی و اجتماعی ما ایجاب می‌کند به دنبال فراهم‌کردن محیط مناسب برای تردد افراد دارای معلولیت در اجتماع باشیم.

کد خبر 69329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد