محل عبور و مرور توانخواهان باید مناسب سازی شود.

استاندار فارس گفت: در سطح شهر شیراز محل عبور و مرور توانخواهان مناسب سازی نشده و امید است در این خصوص شهر شیراز به عنوان کلانشهر نمونه در این زمینه عمل کند.

محمد هادی ایمانیه همزمان با روز معلولین در مراسم افتتاح فرهنگسرای یاران ویژه توانخواهان با اشاره به وعده رییس جمهور در جلسه دو روز گذشته، گفت: همه سازمان‌ها و ارگان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند وظیفه دارند از سهمیه ۳ درصدی نیروهای بکار گرفته شده معلولین بهره‌مند شوند و حق تفسیر به رأی ندارند.

او گفت: مدیران کل استان باید بعد از تأکید رییس جمهور هر گونه نیروی کاری که بکار می‌گیرند اعم از قراردادی، رسمی، آزمایشی و یا پیمانی باید ۳ درصد از آن‌ها از میان معلولین باشد. چرا که ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که توانخواهان توانایی جسمی کامل برای کار ندارند.

ایمانیه در ادامه به مسکن توانخواهان اشاره کرد و گفت: این موضوع را با جدیت بدنبال خواهیم کرد. این در حالیست که برای خانواده‌های دارای دو فرزند معلول در جهش ملی مسکن کار به شکل جدی‌تر انجام خواهد شد.

استاندار فارس یادآور شد: در سطح شهر شیراز محل عبور و مرور توانخواهان مناسب سازی نشده است. این در حالیست که طی سال‌های گذشته وعده‌های متعددی برای این موضوع داده شده است و امید است در این خصوص شهر شیراز به عنوان کلانشهر نمونه در این زمینه عمل کند.

ایمانیه با بیان اینکه این اقدام یک شبه امکان پذیر نخواهد بود، گفت: این تقاضا را داریم که در خیابان‌ها و اتوبان‌هایی که ایجاد می‌شود این موضوع رعایت و در نظر گرفته شود.

موضوع حمل و نقل توانخواهان از دیگر مباحثی بود که استاندار فارس در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص باتوجه به اعلام شهرداری مبنی بر خرید اتوبوس این تقاضا را داریم تا درصدی از این خرید به توانخواهان اختصاص یابد.

کد خبر 69317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد