سهم مسئولیت اجتماعی صنایع هرمزگان باید بصورت متوازن در حوزه‌های مختلف تقسیم شود

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بندرعباس در دومین روز ازهفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت با همراهی شهردار بندرعباس در جمع اعضای انجمن ضایعات نخاعی استان و مدیرکل و مسئولان بهزیستی هرمزگان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بندرعباس در دومین روز از هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت  با همراهی شهردار بندرعباس در جمع اعضای انجمن ضایعات نخاعی استان و مسئولان بهزیستی هرمزگان حضور یافت و در نشستی صمیمانه با استماع عملکرد و مسائل و چالش های موجود پیش روی افراد دارای معلولیت در استان از سوی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی ،  به بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده پرداخت و رهنمودهایی در این خصوص بیان نمود.

 نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بندرعباس در این نشست با اشاره به عدم توزیع عادلانه سهم مسئولیت اجتماعی در هرمزگان اظهارد داشت : استان هرمزگان با توجه به وجود صنایع مختلف ظرفیت خوبی در حوزه مسئولیت های اجتماعی دارد که در توزیع آن تاکنون خوب عمل نشده است بنابراین لازم است برای ایجاد توازن سهم صنعت هرمزگان در حوزه مسئولیت اجتماعی برنامه ریزی شود و ضمن توزیع هدفمند ، تشکل های  غیردولتی و مردم نهاد در این خصوص در اولویت قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده تصریح کرد : در حوزه نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد نیز عملکرد مناسبی صورت نگرفته و اگر یک درصد سهم مسئولیت های،اجتماعی در استان به این نهادها اختصاص یابد بخش زیادی از مشکلات مددجویان آنان حل می شود.

وی وعده داد: در این خصوص پیگیر هستیم وهمچنین ایجاد توازن و توزیع عادلانه برای بهره گیری همه مجموعه ها از سهم مسئولیت های اجتماعی در استان برای سال آتی در دستور کار قرار گرفته است .

نماینده ولی فقیه در استان ، اشتغال را مهمترین دغدغه جامعه هدف بهزیستی عنوان کرد و با اشاره به توجه ویژه ریاست محترم جمهوری به اشتغال افراد دارای معلولیت و دستور وی در خصوص اولویت بکارگیری افراد دارای معلولیت برای اشتغال در بخش های مختلف گفت : برای تحقق این امر لازم است توانمندی های جامعه هدف بهزیستی کاملا احصاء شده و ضمن بهره گیری از آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی ، بانک اطلاعات دقیقی از اطلاعات مهارتی افراد دارای معلولیت تحت حمایت تهیه گردد.

تبیین جایگاه اجتماعی افراد دارای معلولیت و فرهنگ سازی برای شناساندن توانمندی ها و ظرفیت های افراد دارای معلولیت یکی دیگر از محورهای سخنان حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده بود.

وی اظهار داشت : جامعه باید درک کند افراد دارای معلولیت در جامعه سربار نیستند بلکه افرادی مولدند که اگر ظرفیت هایشان رابکار گیریم می توانند نقش مهمی در توسعه کشور عزیزمان داشته باشند کما اینکه این اتفاق دارد می افتد و این عزیزان همواره برای پیشرفت ، عمران و آبادانی کشور نقش آفرینی می کنند.

نمابنده ولی فقیه در استان وامام جمعه بندرعباس در پایان با اشاره به ظرفیت بالای استان در بحث صنایع دستی گفت : خدمتگزاران مردم در بهزیستی برای توانمند سازی ، ایجاد اشتغال و مولد سازی جامعه ، لازم است در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی وارد شوند و حمایت و همراهی دولت در این خصوص می تواند امید بخش آینده ای روشن برای جامعه هدف سازمان بهزیستی باشد.

گفتنی است در ادامه این نشست مسئولین با اهدای شاخه های گل به افراد دارای معلولیت حاضر در نشست ، فرارسیدن  روز جهانی گرامیداشت افراد دارای معلولیت را تبریک گفته و با اهدای لوح و هدیه به مدیرعامل انجمن ، از فعالیت ها و عملکرد انجمن ضایعات نخاعی استان تجلیل شد.

 در پایان نیز با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان ، شهردار بندرعباس و مدیر کل ، معاون توانبخشی و دیگر مسئولان بهزیستی هرمزگان از فروشگاه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و تولیدات صنعتگران دارای معلولیت بازدید بعمل آمد.

کد خبر 69309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد