در رسانه | به بهانه پاسداشت توانمندی‌های معلولان.
۱۵۰ طرح خود اشتغالی در اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۵۰ طرح خوداشتغالی معلولان همزمان با هفته گرامیداشت معلولان در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته معلولان با بیان اینکه مطالبه‌گری حقوق افراد تحت پوشش بهزیستی در اولویت کاری قرار دارد، اظهار کرد: ۱۵۰ طرح خوداشتغالی معلولان همزمان با هفته گرامیداشت روز معلول در استان اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه‌های قابل اجرا در این هفته افزود: برپایی نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت، پیگیری مطالبات معلولان از تریبون نمازهای جمعه، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح بخش، اجرای نمایش‌ها و تئاترهای خیابانی و معرفی چهره‌های شاخص و موفق، برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلولان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه تکریم و تسهیل امور مربوط به افراد دارای معلولیت و تحقق برابرسازی فرصت‌ها و امکانات شهری جز مطالبات اصلی معلولان است، بیان کرد: ۲۷ هزار و ۲۴۷ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی در استان وجود دارد که از این تعداد بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ معلول ساکن جامعه روستایی و شهری استان اردبیل هستند و از خدمات توانبخشی این اداره استفاده می‌کنند.

رضایی با اشاره به فعالیت و ارائه خدمات ۳۱ مرکز توانبخشی مراقبتی در سطح استان خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار و ۳۵۸ نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند هستند که با همکاری ۷۸ تسهیل‌گر در بیش از ۹۵ درصد روستاها به افراد دارای معلولیت خدمات‌رسانی می‌شود.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به معلولان استان اشاره کرد و افزود: همکاران بهزیستی استان در تلاش هستند از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی قرض‌الحسنه، بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و تسهیلات کارفرمایی نسبت به ایجاد اشتغال برای افراد زیرپوشش اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: شمار معلولان از ۲۳ هزار و ۶۴۹ نفر در آغاز سال جاری به ۲۷ هزار نفر در حال حاضر افزایش یافته است که اغلب این معلولیت‌ها مربوط به حوادث است.

رضایی هیأت ورزش‌های معلولان و جانبازان اردبیل را مدال‌آورترین هیأت ورزشی در استان و شمال غرب کشور عنوان کرد و تصریح کرد: یک هزار و ۱۹۷ هزار ورزشکار معلول در استان اردبیل وجود دارد که ۴۴۲ نفر آن‌ها بانوان و ۷۵۵ نفر آقایان هستند.

کد خبر 69267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد