جامعه ای که از کلیه آحاد خود با هر درجه از توانمندی استفاده نماید جامعه ای پایدار، توسعه یافته و رو به رشد است

«وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی استان البرز، روز شنبه دوازدهم آذرماه در آیین‌ اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب که با حضور آیت الله حسینی همدانی امام جمعه شهرکرج و نماینده محترم ولی فقیه در استان البرز ، دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز ، سایر مسئولین ارشد استانی و هنرمندان دارای معلولیت استان های البرز، تهران، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، از همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری این‌ جشنواره قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛مدیرکل بهزیستی استان البرز در آغاز سخنان خود ضمن گرامیداشت ۱۲ آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار داشت: مایه مباهات است در این روز پربرکت توانستیم در جمع عزیزان حضور یابیم و اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب را برگزار نمائیم.

وجیهه محمدی فلاح افزود: شعار زیبایی که برای روز جهانی افراد دارای معلولیت برگزیده شده (راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر ؛ نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر) است که در برگیرنده مضامینی پر معناست یعنی علی رغم نارسایی ها وکاستی های موجود، توسعه فراگیر بیانگر آن است که افراد با هر سطح توانمندی باید بتوانند به ایفاء نقش خود در جامعه بپردازند، همچنین ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر دسترس پذیری به نوعی نیاز اساسی افراد دارای معلولیت، جانبازان، سالمندان، کودکان و بسیاری از افراد جامعه است که باید مدنظر کلیه مسئولین قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هنر نمایش، به خصوص تئاتر و نقش بسیار تاثیرگذار آن در انتقال مفاهیم به جامعه و آگاهسازی است افزود: مهم ترین هدف برگزاری این جشنواره معرفی توانمندی های افراد دارای معلولیت در استفاده از زبان‌ هنر است. ما معتقدیم هیچ استعدادی به خاطر معلولیت نباید نادیده گرفته شود بلکه باید برای کشف هر چه بیشتر آن تلاش کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروزه به جای آن که معلولیت را پدیده ای فردی تلقی کنند موضوعی اجتماعی میدانند چرا که اگر جامعه این ظرفیت و توانمندی را داشته باشد که از کلیه آحاد خود با هر درجه از توانمندی در جهت توسعه خود استفاده نماید جامعه ای پایدار، توسعه یافته و رو به رشد است و در غیر اینصورت این جامعه است که معلول است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خطاب به افراد دارای معلولیت حاضر در سالن گفت: وظیفه ما مسئولین است که بسترهای لازم را فراهم کنیم‌ اما ایفاء کنندگان نقش های اصلی خودِ شما هستید که می توانید مسائل و مشکلات خاص خود را از طریق هنر مطرح کنید. نباید اجازه دهیم کارکرد اجتماعی هنر از دست برود. ما در خانواده بزرگ بهزیستی تلاش و مسئولین را به این چالش دعوت کردیم تا توانمندی های این عزیزان را به رخ بکشیم.

محمدی فلاح با بیان اینکه نگاه ما در سازمان بهزیستی، ساختاری و توجه ویژه به خدمات دهی افراد دارای معلولیت است، مطرح کرد: رئیس محترم جمهور روز گذشته در دیدار با مسئولین بهزیستی بر اشتغال، معیشت و مسکن این افراد تاکید داشت که استان البرز در بخش تأمین مسکن تعهدات خود را تمام و کمال انجام داده و رتبه اول کشور در تامین مسکن مددجویان را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای همه هنرمندان شرکت کننده در این رقابت سالم، در خصوص آثار جشنواره آفتاب توضیح داد: به گفته هیات داوران، سطح اجراهای این جشنواره به حدی بالا و قابل قبول بود که شرایط شرکت در جشنواره فجر و رقابت های بین المللی را دارند و این موضوع برای همه ما ارزشمند و مایه مباهات است.

کد خبر 69248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد