بیان مشکلات از زبان هنر فرصتی است تا تصمیم سازان قوانین و شرایط مناسبی را برای زیست بهتر، ترددآسان و معیشت افراد دارای معلولیت فراهم کنند

عبدالله فلاح نژاد، دبیر ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب امروز در آیین اختتامیه این جشنواره که با حضور مسئولین و هنرمندان دارای معلولیت استان های البرز، تهران، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، گفت: برابرسازی فرصت ها برای افراد دارای معلولیت، تا به امروز در جامعه ما آن گونه که باید، صورت نگرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛فلّاح نژاد با بیان اینکه حق مطلب در مورد این عزیزان به خوبی ادا نشده است، عنوان کرد: برگزاری این‌جشنواره ها و بیان مشکلات از زبان این افراد در قالب نمایش، فرصتی است تا تصمیم سازان به فکر فرو بروند و قوانین و شرایط مناسبی را برای زندگی، تردد و معیشت افراد دارای معلولیت فراهم‌ کنند.

دبیر ششمین جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب بیان کرد: این‌ جشنواره از ۲۴ تیر امسال در البرز کلید خورد و بازخوانی متن ها آغاز و ۴۷ متن انتخاب و از ۱۸ تا ۲۶ مهر بازبینی متون انجام شد و ۱۶ متن در قالب نمایش های کودک و نوجوان، صحنه ای و خیابانی برای شرکت در جشنواره معرفی و از نهم تا یازدهم آذر این نمایش ها اجرا شدند؛ در این جشنواره استان البرز میزبان هنرمندان استان های تهران، قم، مرکزی، اصفهان و چهارمحال و بختیاری بود.

فلاح نژاد با اشاره به اجرای آثار فاخر توسط ‌هنرمندان دارای معلولیت در این جشنواره بیان کرد: این آثار ثابت کرد که این عزیزان دارای توانمندی های خاص و ویژه ای در بخش های هنری هستند. هیات داوران ۲۴ اثر را به عنوان رتبه اول، ۴۷ اثر را به عنوان رتبه دوم، ۳۹ اثر را به عنوان رتبه سوم و  ۴۶ اثر را شایسته جایزه نقدی و ویژه اعلام کردند.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه شرکت کنندگان اظهار کرد: برخی از عزیزانی که در این جشنواره حائز رتبه شدند، به واسطه توانایی بالایی که دارند، پیش از این در جشنواره های دیگر منطقه ای، استانی و بین المللی نیز افتخارآفرینی کرده اند. ما نیز از مسئولین می خواهیم فرصت های برابری را برای مشارکت و حضور این افراد در فعالیت های اجتماعی فراهم کنند.

کد خبر 69246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد