بخش از مشکلات معلولان با تعامل دستگاه‌ها قابل حل است

بیرجند- ایرنا- استاندار خراسان جنوبی گفت: برای رفع بخش مهمی از مشکلات معلولان نیاز است تعاملات بین دستگاهها بیشتر شود که محور این ارتباطات هم باید اداره کل بهزیستی باشد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در دیدار نمایندگان جامعه معلولان استان خراسان جنوبی با تاکید بر ذکر پیشرفت‌ها در کنار محدودیت‌ها افزود: معاونت‌های مختلف استانداری می‌توانند نقطه اتصال بین جامعه معلولان و دستگاه‌های اجرایی باشند.

وی با اشاره به اینکه روند کمک‌رسانی دستگاه‌ها در حوزه معلولان رصد می‌شود ادامه داد: ظرفیت‌هایی در همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که می‌توان در حوزه معلولان از آنها استفاده کرد لذا افزایش تعامل در کاهش مشکلات اثرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: زیرساخت‌های ورزشی استان نیز می‌تواند در اختیار معلولان قرار گیرد و نیاز است ساز و کار آن به دستگاه مربوطه و بهزیستی مشخص شود.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود استان عنوان کرد: برخی موارد همچون افزایش یارانه نیازمند پیگیری از مرکز است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

قناعت ادامه داد: لحاظ کردن سهمیه سه درصدی اشتغال نیز از مواردی است که رصد می‌شود و دستگاه‌های اجرایی هم در این خصوص همواره باید پاسخگو باشند.

وی گفت: در این راستا برخی موارد که مربوط به قانون است هم باید در سطح کلان کشور پیگیری شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از درخواست‌ها مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که باید مساعدت لازم انجام شود.

وی افزود: در خصوص حق نگهداری معلولان هم تصمیماتی گرفته شده که امید است به نفع جامعه هدف باشد.

قناعت تاکید کرد: هر چه تعاملات در استان بیشتر شود مشکلات کمتری خواهیم داشت لذا باید نگاه‌ها با تمرکز حل مشکلات تغییر کند.

وی افزود: ظهور و بروز در سازمان‌های مرکزی کشور هم منجر به افزایش سهم‌بری استان شده لذا در گذر از مشکلات تاثیرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: تلاش می‌شود امکانات و مجوزها به‌نفع معلولان از مرکز پیگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی ادارات و دستگاه‌های اجرایی افزود: به‌طور ویژه این مسئله رصد می‌شود و یکی از ملاک‌های ارزیابی دستگاه‌ها است.

قناعت ادامه داد: تخصیص اعتبارات عمرانی سازمان بهزیستی باید به‌طور کامل انجام شود تا بتوان بخشی از مشکلات را حل کرد.

وی گفت: از ظرفیت نهادهای حکومتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان در استان هم باید استفاده حداکثری کرد تا با منابع در اختیار برای کمک به مشکلات حوزه معلولان ورود پیدا کنند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به دور از فضاهای رسمی نیاز است به مراکز توانبخشی سر بزنند تا به لطافت روح برسند.

وی بر استفاده از ظرفیت خیران و سازمان‌های مردم نهاد در حل مشکلات معلولان هم تاکید کرد و افزود: برای اختصاص تسهیلات کم‌بهره خاص معلولان نیاز است کمیته‌ای با محوریت معاونت اقتصادی استانداری تشکیل شود.

قناعت ادامه داد: جلسات خاص با محوریت معاونت‌های استانداری برای رفع و پیگیری مشکلات معلولان در حوزه‌های مختلف باید دنبال شود.

وی با ابراز امیدواری از رفع مشکلات معلولان در زمینه اشتغال، مناسب‌سازی و مسکن گفت: کمیته‌های خاص این موضوعات با محوریت بهزیستی و حضور معاونین استاندار برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مرکز آموزشی نابینایان و کم‌بینایان افزود: افزایش حمایت بیمه‌ای لازم از کارگاه‌های کارفرمایی هم با استفاده از ظرفیت‌های موجود مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: از هرگونه پیشنهاد برای استفاده ظرفیت‌های ملی در راستای کاهش آلام جامعه معلولان استقبال می‌کنیم و حتما پیگیری خواهد شد تا سهم استان افزایش یابد.

قناعت ادامه داد: راه‌اندازی مرکز جراحی و اتاق عمل ویژه اطفال در استان هم اقدام خوبی است که امیدواریم با تکمیل آن پوشش مناسبی در این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به ورود موسسه محکم برای حمایت اطفال معلول در استان گفت: اگر معلولیت در همان دوران نوزادی درمان شود آمار معلولیت کاهش می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم جلوگیری از رشد آمار معلولیت در استان تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی باید در این زمینه پای کار باشند و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

وی همچنین با اشاره به لزوم فرهنگسازی در زمینه ازدواج فامیلی افزود: پیشگیری از مهمترین مسایل در حوزه معلولیت است.

کد خبر 69223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد