مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین در سنندج

به مناسبت روز جهانی معلولین، نشستی با حضور فرماندار، شهردار، مدیرکل بهزیستی استان، مدیر بهزیستی سنندج مسئولین و معلولین و خانواده های معلولین در سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، مراسم روز جهانی معلولین با اجرای برنامه های متنوع در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج با حضور مسئولین برگزار شد.

حسین رسولی مدیرکل بهزیستی استان کردستان در این مراسم گفت: در حال حاضر ۶۷ هزار خانوار کردستانی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی هستند.

وی اضافه کرد: ۳۳ هزار خانوار از این تعداد مستمری بگیر و مابقی در عنواین مختلف از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

رسولی به شناسایی ۳۵ هزار و ۲۱۱ معلول در استان اشاره کرد و گفت: ۲۱ هزار و ۱۰ معلول از این تعداد به صورت مستقیم از بهزیستی خدمات مستمر دریافت می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: به معلولین می بایست توجه ویژه ای داشته باشیم؛ قشری که در جامعه می توانند تأثیر گذار باشند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: معلولیت‌های جسمی حرکتی، بینایی و شنوایی بیشترین درصد معلولیت را در کردستان به خود اختصاص داده و در حال حاضر ۶۳۴ معلول در مراکز نگهداری خدمات دریافت می‌کنند.

حبیب الله ابراهیمی مدیر بهزیستی شهرستان سنندج، ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین، به دلایل نام گذاری روز جهانی معلولین اشاره کرد و گفت : مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سوم دسامبر را به عنوان روز جهانی افراد معلول انتخاب کرده است که هدف از این کار توجه به راهکارهای مربوط به مشکلات این افراد است.

وی گفت : با توجه به اینکه این ناتوانی در حال حاضر به عنوان یک مسئله حقوق بشری دیده می‌شود، سازمان بهداشت جهانی به این واقعیت اشاره دارد که افراد معلول فقط افرادی نیستند که از نظر جسمی مشکل دارند، بلکه هر فردی که در روابط اجتماعی خود مشکل دارد جزو این دسته از افراد قرار می‌گیرد.

همچنین حسن عسکری فرماندار سنندج در این مراسم گفت: خدمت به معلولین جامعه، سعادت میخواهد و ما مسئولین امیدواریم بتوانیم خدمت رسان این افراد باشیم.

عسکری گفت: در تمامی جلسات مناسب سازی و مرتبط به سازمان بهزیستی سعی ما بر این است برنامه ها این جامعه هدف به بهترین شکل پیگیری و اجرا شود.

وی اظهار کرد؛ فرصت های شغلی، هزینه های درمانی، آموزشی، مسکن برای معلولین از جمله برنامه هایی است که همه ی مسئولین موظف به یاری سازمان بهزیستی هستند.

در ادامه افزود: فرصت ها و استعدادهای بی نظیر معلولین از مسائل مهمی ست که باید به جدیت توجه داشت.

در پایان این مراسم سید انور رشیدی شهردار سنندج، از اختصاص ۴ دستگاه اتوبوس برای معلولین و مناسب سازی مراکز آموزشی خبر داد و چند نفر از حاضرین مشکلات خود را با بیان نمودند.

کد خبر 69199

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد