تعداد 94 مرکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی در استان فعال هستند

تعداد 94 مرکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی در استان فعال هستند که در زمینه های خانوادگی، پیش از ازدواج، اختلالات روانشناختی (اضطراب و افسردگی)، مشاوره کودکان و مشاوره تحصیلی خدمات می دهند.

حسینعلی دهقانی زاده کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد در اولین نشست هم اندیشی مشاوران و روانشناسان شاغل در مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد گفت: این نشست با هدف ارتقا سطح سلامت روان جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل مراکز مشاوره برگزار شد.

وی افزود: در این هم اندیشی متخصصین و مشاوران استان به شناسائی چالش های فراروی مراکز مشاوره پرداختند و راهبردها و استراتژی های لازم جهت ارتقاء خدمات مشاوره در استان را شناسائی کردند.

کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد در خصوص تعداد مراجعان به مراکز مشاوره بهزیستی گفت: در شش ماهه سال جاری 21 هزار و 60 نفر به مراکز مشاوره حضوری غیر دولتی مراجعه کرده اند.

وی افزود: طی این مدت همچنین خط تلفن 1480مرکز صدای مشاور بهزیستی پاسخگوی 16 هزار و 347 نفر بوده است.

دهقانی زاده با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان گفت: در شش ماهه اول سال جاری 2 هزار کودک غربالگری اضطراب شدند.

وی  اقدامات بهزیستی در راستای پیشگیری از طلاق را یادآور شد و گفت:  طی 6 ماهه اول امسال 2 هزار و 75 نفر در سامانه تصمیم پذیرش شده اند و 4 هزار 456 جلسه مشاوره و هزار و 742 جلسه مددکاری به زوجین متقاضی طلاق داده شد.

کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد با اشاره به خدمات مشاوره و حمایت های روانی اجتماعی بهزیستی در بلایا گفت: این خدمات در قالب طرح محب و از طریق 18 تیم فوریتی مشاوره و حمایت های روانی اجتماعی را در بلایا نظیر سیل استان ارائه می شود.

گفتنی است؛ اولین نشست هم اندیشی مشاوران و روانشناسان شاغل در مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد با حضور صد نفر از مشاوران و روانشناسان شاغل در مراکز مشاوره استان یزد برگزار شد.

 

کد خبر 69190

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد