در رسانه |۳۶ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی همدان واگذار شد

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان از واگذاری ۳۶ واحد مسکن مددجویی با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان همزمان با آغاز هفته معلولان به خانواده‌های ضایعه نخاعی همدان خبر داد.

یاسر عزیزی سعید روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای مسکونی در راستای کمک به تامین مسکن جمعیت هدف زیرپوشش و با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی، اداره گاز، بنیاد مسکن و اعضای تعاونی تحویل خانواده‌های دارای معلول ضایعه نخاعی شد.

به گفته وی از زمان شروع فعالیت کمک به تامین مسکن جمعیت هدف در بهزیستی استان همدان (از ابتدای سال ۱۳۹۲) تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۴۹۹ واحد مسکونی در قالب طرح‌ها و برنامه های مختلف به مددجویان زیر پوشش واگذار شده است و سازمان بهزیستی ۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن به خانوارهای زیرپوشش پرداخت کرده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: سهمیه مسکن در سری اول طرح تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول این استان در مناطق روستایی ۱۴۷ واحد بود که ۱۳۸ واحد احداث و واگذار شد.

عزیزی سعید ادامه داد: همچنین سهمیه مسکن در سری اول طرح تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول در مناطق شهری ۳۸ واحد مسکونی بود که به صورت خرید و احداث به خانوارهای شهری تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه های همکار در اجرای سری اول طرح حدود چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانوارهای ۲ عضو معلول شهری و روستایی پرداخت کردند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان، سهمیه جدید خانوارهای شهری دارای ۲ عضو معلول‌ در سال ۱۴۰۱ را ۳۰۷ واحد برشمرد و اظهار داشت: میزان کمک بلاعوض به این خانوارها در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان است که به تفکیک ۱۵۰ میلیون تومان بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ۵۰ میلیون تومان سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.

عزیزی سعید ادامه داد: میزان کمک بلاعوض نیز به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول روستایی ۱۵۰ میلیون تومان است که ۱۰۰ میلیون تومان سهم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ۵۰ میلیون تومان سهم سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه میزان کمک بلاعوض مسکن مددجویی روستایی قابل پرداخت‌ به خانوارهای تک معلولی و سایر مددجویان ۱۰۰ میلیون تومان است گفت: مددجویان روستایی که قصد احداث واحد مسکونی در روستا را دارند می توانند از تسهیلات مقاوم سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی استفاده کنند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: تسهیلات کمک هزینه ودیعه مسکن به مددجویان واجد الشرایط مستاجر در سال جاری از طریق بانک های عامل پرداخت خواهد شد.

به گفته وی میزان تسهیلات ودیعه مسکن برای هر خانوار در شهرهای دارای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰۰ میلیون تومان است و باز پرداخت تسهیلات ۱۲۰ ماهه و طی اقساط مساوی خواهد بود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

استان همدان حدود یک میلیون و۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 69179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد