شمیرانات| تازه ترین فعالیت های امور توانبخشی معاون توانبخشی

بهزیستی شهرستان شمیرانات به ارائه عملکرد شش ماهه اول سالجاری حوزه توانبخشی این شهرستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، الهه شجاعی معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان شمیرانات به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت از دریافت مستمری حدود پنج هزار نفر افراد دارای معلولیت در این شهرستان خبر داد.

الهه شجاعی ضمن اشاره به موضوع مهم مناسب سازی معابر پرداخت و گفت: از سال ۱۳۹۲ طی پیگیری های ستاد مناسب سازی بهزیستی کشور و طبق هماهنگی های به عمل آمده با معاونت شهرسازی و معماری و سازمان برنامه و بودجه کشور، رعایت مصوبه مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت و ابلاغ آن برای تمامی مراجع طرح های توسعه و عمران شهری و روستایی الزامی اعلام گردید و دسترس پذیری حلقه طلایی توانمندسازی افراد دارای معلولیت به شمار می رود و تحصیل، کسب مهارت، اشتغال و فراهم کردن شرایط زندگی مستقل همه منوط به امکان دسترسی این افراد به فضای شهری مناسب می باشد که در این راستا و به منظور دریافت اطلاعات معابر شماره پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ طراحی گردیده شد که پذیرای پیشنهادات و مشکلات شهروندان در زمینه مناسب سازی معابر در سراسر کشور می باشد.

وی در ادامه افزود: مددجویان تحت پوشش حوزه توانبخشی شمیرانات حدود ۹ هزار نفر بوده که از این تعداد حدود ۵ هزار نفر از حمایت مالی برخودار هستند و مستمری ماهیانه دریافت می کنند و بهزیستی شمیرانات دارای ۹ مرکز روزانه و توانپزشکی است که حدود پانصد مددجو از این خدمات بهره مند هستند. معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان شمیرانات در خصوص تامین وسایل کمک توانبخشی اظهار داشت: تعداد یک هزار ۶۳۲ مورد کمک هزینه خدمات توانپزشکی به مددجویان که بالغ بر دو میلیارد و صد و هفتاد میلیون ریال بود، پرداخت شده است.

این مسئول همچنین عنوان کرد: بهزیستی شمیرانات دارای ۳۰ مرکز شبانه روزی سالمندان، ۱۱ مرکز نگهداری از معلولین ذهنی، ۲ مرکز مراقبتی شبانه روزی اعصاب و روان و ۱ مرکز خانه کوچک پناهگاهی می باشد که جامعه هدف از خدمات این مراکز از جمله یارانه بهره‌مند می باشند.

شجاعی از خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت از جمله: ارائه وام خود اشتغالی به ۴۶ نفر و پرداخت حدود دویست مورد کمک هزینه دانشجویی در مقاطع مختلف، تشکیل کمیسیون تعیین نوع شدت معلولیت برای چهار صد و ۴۳ نفر، پرداخت دستمزد تسهیلگران جامانده از پرداخت سال قبل به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال توانبخشی مبتنی بر جامعه، مناسب سازی خودرو ۴ دستگاه و مناسب سازی ۷ واحد مسکونی، ۷۲ مورد صدور مجوز ورود به طرح ترافیک و یک مورد تخصیص پلاک ویژه معلولین، صدور انواع گواهی شامل معلولیت و... را بخشی از خدمات توانبخشی این شهرستان عنوان کرد.

کد خبر 69176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد