تکریم و بزرگداشت سالمندان و معلولین جزو وظایف اخلاقی و دینی ماست

به مناسبت روز جهانی معلولین مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان قم از آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار افتاب قم بازدید کرد.

احمد عبدی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان قم در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات مسئولین و کارکنان آسایشگاه انوار آفتاب گفت: خدمات ارزنده ای در این مرکز ارائه می شود و امیدواریم خداوند این خدمات را از دوستان قبول کند.

وی با بیان اینکه بازدید از این مرکز تاثیر زیادی در من ایجاد کرد افزود: بازدیدهای مرتب ویژه اقشار مختلف باعث می شود مشکلات را بیشتر درک نموده و این موضوع باعث معرفی بیبشتر این آسایشگاه به خیرین خواهد شد.

عبدی بیان کرد: خدمت به خلق نعمتی گرانبهاست که خداوند آن را وسیله اعتلای بندگان و دستیابی به گوهر انسانیت و کمال فردی و اجتماعی قرار داده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان قم تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) در این عرصه والاترین الگوی بشریت هستند که دستگیری از ضعفا و رسیدگی به حال مردم از مهم ترین اشتغالات عمر با برکت دنیوی‌شان بود.

وی گفت: سالمندان و معلولین شایسته زندگی به مراتب مطلوب تری هستند، تکریم و بزرگداشت این عزیزان جزو وظایف اخلاقی و دینی مان هست که به طور قطع لطف الهی را چندین برابر خواهد کرد.

عبدی همچنین افزود: ستاد اجرایی فرمان امام از سال گذشته وارد حوزه مسئولیت اجتماعی شده و در حوزه های حمایتی، امدادی و معیشتی توفیقاتی داشته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان قم بیان کرد: ما در حوزه ترغیب و تشویق مردم به فرزندآوری، حوزه سلامت و حوزه اشتغال ورود کرده و متناسب با نیازهای هر منطقه طرح هایی را تعریف کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بحث توزیع بسته های معیشتی، تأمین جهیزیه برای خانواده های محروم و نیازمند، درمان کودکان و اشخاص نیازمند ورود کرده و توفیقاتی را در این زمینه داشته است.

فاطمه پورمحمدی، مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب نیز در جریان این بازدید ضمن عرض خیر مقدم به تشریح خدمات انجام شده در سال گذشته و حضور موسسه انوار افتاب در آسایشگاه قم پرداخت و افزود: بیشتر هزینه‌های ۴۲۰ مددجو و ۹۰ پرسنل این آسایشگاه از طریق کمک‌های نیکوکاران و خیرین تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از سالمندان این آسایشگاه، معلول ذهنی بالای شصت سال هستند و بخش دیگر یا ازدواج نکردند یا فرزندی نداشتند که از آنها مراقبت و نگهداری کنند.

همچنین در پایان این بازدید جهت ارائه راهکار و خدمت رسانی هر چه بهتر و بیشتر به مددجویان این مرکز نشستی مشترک برگزار شد.

کد خبر 69160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد