کارفرمایان با ایجاد اشتغال برای معلولین تا ۲ میلیارد تومان وام دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از افزایش وام خوداشتغالی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: میزان این وام در سال جاری از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان برای هر فرد افزایش پیدا کرده و همچنین کارفرمایانی که به دلیل به کارگیری جامعه هدف سازمان در مراکز خود تا سقف اعتباری ۱۰۰ میلیون تومان امکان دریافت وام داشتند، این اعتبار برای آنها به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی عنوان کرد: اخذ وامِ مددجویان بهزیستی منجر به قطع مستمری آنها نمی‌شود و این سیاست به خاطر تشویق مددجویان جهت ایجاد اشتغال، کارآفرینی و تولید است که یکی از بهترین راههای توانمند سازی و کسب استقلال مالی و افزایش خودباوری است.

وی در خصوص اشتغال معتادین بهبود یافته تصریح کرد: سازمان بهزیستی وام را به دو صورت وام خوداشتغالی و کارفرمایی به افراد پرداخت می‌کند، و اگر فرد بهبود یافته جواز کسب یا گواهی معتبر داشته باشد، می‌تواند وام ۱۵۰ میلیون تومانی را دریافت کند و اعطای وام کارفرمایی در صورتی است که فردی که دارای کارگاه یا کارخانه است، می‌تواند از یک تا حداکثر ۲۰ نفر از معتادان بهبود یافته را مشغول به کار کند، بهزیستی به ازای هر معتاد بهبودیافته‌ای که مشغول به کار شود، وام را به کارفرما پرداخت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به اینکه بیمه کارفرمایی تا زمان بازنشستگی مددجویان توسط بهزیستی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون  نزدیک به ۲۰۰ نفرزن سرپرست خانوار، نزدیک به ۵۰۰ نفر  دارای معلولیت و نزدیک به ۱۵۰ نفر معتاد بهبود یافته از اعتیاد، از طریق گروه های همیار، مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض و... و. ایجاداشتغال شده است.

 حسینی با تاکید بر نقش موسسات خیریه در گسترش فرهنگ اشتغال و ایجاد توانمندی در مددجویان گفت: پذیرش افرادی که قابلیت آموزش و کارآفرینی دارند همچون زنان بی‌سرپرست و خودسرپرست، معلولین جویای کار قابل بازتوان، فرزندان ترخیصی و خانوارهای سرپرست تحت پوشش، تامین هزینه‌های جاری و لازم گروههای هدف تا رسیدن به مرحله کارآفرینی و خودکفایی، ارائه راهکارهای مناسب، تعاون و کمک به بخش‌های دولتی و خصوصی در روان‌سازی فعالیت‌های کارآفرینان از مواردی است که موسسات خیریه می توانند انجام دهند.

کد خبر 69155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد