انعقاد تفاهمنامه‌ جداگانه بهزیستی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی و وزارت ورزش و جوانان

سازمان بهزیستی کشور همزمان با گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت تفاهمنامه‌های جداگانه مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت فرهنگی توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان امضاء کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تفاهمنامه‌های جداگانه مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت فرهنگی توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: نقشی که امروز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای یکصد هزار دانش‌آموز ایفا می‌کند مسیر رشد و تعالی فرزندان با کمبودها و کاستی‌هایی که در جامعه وجود دارد از ابزارها و امکانات حداقلی تا غیره وقفه‌هایی برای آنها ایجاد کرده است که با همدلی و هم‌افزایی بین مجموعه بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی مسیر روشنی برای خانواده‌ها و اثربخشی خدمات به عنوان آموزش و پرورش داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: امروز در مسیر گفتمانی و ایجاد رابطه بین دو دستگاه با فرصت کم قرار است عنوان بالاترین خدمت را داشته باشد امیدواریم خدمات موثر، بهنگام و مستمر در اختیار خانواده‌های افراد دارای معلولیت قرار گیرد. تلاش ما بهتر کردن زندگی و تحصیل دانش‌آموزان استثنایی است؛ دانش‌آموزانی که به جهت عدم شناخت از وجود جایگاهی برای این افراد و یا بی‌بضاعتی نمی‌توانند تحصیلات خود را با موفقیت طی کنند؛ ما می‌خواهیم این اطمینان را به دانش‌آموز استثنایی بدهیم که این خدمات وجود دارد و فرزندان مسیر رشد و تعالی را طی کنند.

طریفی حسینی: بهزیستی یکی از کلیدی‌ترین دستگاه کشور در حوزه رفاه کشور است

«حمید طریفی حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از کلیدی‌ترین دستگاه کشور در حوزه رفاه کشور است، گفت: شجره طیبه‌ای که تلاش بسیاری برای آن کشیده شده و در حال حاضر ۷ میلیون نفر تحت پوشش دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ادامه داد: معلولان نقطه تلاقی ما هستند و اگر بخواهیم حضور اجتماعی معلولان را داشته باشیم لازم است که ضروریات را فراهم کنیم؛ در این راستا توانمندسازی افراد معلول و تحصیل آنان از رهگذر آموزش و پرورش می‌گذرد و وجه بارز و مهم‌ترین ساحت عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است؛ ما شعاری را در این زمینه انتخاب کردیم که در آن در تلاش هستیم که کودک معلول هم بتواند به رشد و شکوفایی دست یابد و در توسعه و آبادانی ایران نقش خود را ایفا کند.

طریفی حسینی، افزود: اعتقاد ما بر این است که تک تک این دانش‌آموزان معلول در رشد کشور نقش دارند و کشور به آنان نیاز دارد؛ در همین راستا مأموریت‌های مشترکی با بهزیستی داریم. در بحث غربالگری و تشخیص معلولیت‌ها، در بحث توانمندسازی معلولان و توانمندسازی خانواده‌های آنان این دو سازمان همراستا با یکدیگر قدم بر می‌دارند و خوشبختانه بهزیستی به مسائل و دغدغه‌های دانش‌آموزان معلول اهمیت می‌دهد و با روحیه جهادی که در بهزیستی وجود دارد امیدواریم امضای این تفاهمنامه منشأ خیر و برکت برای دانش‌آموزان تحت پوشش در سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشد.

کلهر: اجرای طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی افراد دارای معلولیت «بلندهمتان» در مناطق روستایی 

«سینا کلهر» معاون وزیر ورزش و جوانان نیز درخصوص همکاری مشترک با سازمان بهزیستی کشور در زمینه اجرای طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی با بیان اینکه امیدواریم نتیجه امضای این تفاهمنامه قدمی کوچک و مثبت برای جامعه هدف باشد، گفت: گاهی اوقات تفاهمنامه‌ها برای ما دام می‌شوند و ما را از عمل و اجرا که هدف اصلی تفاهمنامه بوده باز می‌دارند؛ قرار و قولمان این بوده که اجرا و عمل مبنای کارمان باشد و تقاضا دارم جلسه‌ای را برای افتتاحیه و اختتامیه رویداد داشته باشیم.  

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به طرح «بلندهمتان»، افزود: فعلا اولویت در این طرح با مناطق روستایی است قرار است این رویداد در سراسر روستاهای کشور شروع و اجرا شود.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه را مقدمه و آغازگر عملیات اجرایی طرح ورزشی با نام بلندهمتان می‌دانیم که قرار است در روستاهای سراسر کشور اجرا شود، گفت: حدود ۵ ماه پیش طرحی را با نام «جام پرچم» در روستاهای سراسر کشور اجرا کردیم. 

کلهر با بیان اینکه برنامه «جام پرچم» با حدود ۳۰ هزار تیم و ۳۷۰ هزار نفر در روستاهای کشور اجرا می‌شد که کار اجرا و مدیریت کردن آن سخت و طاقت‌فرسا بود، افزود: امید است با اجرای این طرح، همه لوازم و ابزارهای موردنیاز برای جامعه هدف تامین شود. 

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور در زمینه اجرای طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی در راستای تحقق بند ۳ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و همچنین جزء‌های ۱، ۸ و ۲۰ بند الف ماده سوم قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و ماده واحده لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور با رعایت کلیه ضوابط و مقررات قانونی مرتبط در جهت شامل سازی افراد دارای معلولیت روستایی در تمامی برنامه‌های ورزشی در تمام سطوح مبادله شد.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان آموزش و پرورش استثنایی در راستای گسترش فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی و حمایتی مورد نیاز گروه‌های دارای معلولیت و اهمیت تقویت ارتباط‌های بین‌بخشی و تبادل تجارب در راستای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت منعقد شد.

کد خبر 69154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =