پیام مدیرکل بهزیستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت

مدیر کل بهزیستی استان زنجان ضمن گرامیداشت روز ۱۲ آذر مصادف با ۳ دسامبر و تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت : برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه اجتماعی در راستای حقوق افراد دارای معلولیت است و حمایت از این افراد نیازمند اقدامی جمعی و اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، متن پیام سلمان حسینی به این شرح است:

روز جهانی افراد دارای معلولیت ، با شعار راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر: نقش نوآوری در ایجاد جهانی قابل دسترس و برابر ،  فرصتی برای تغییر نگرش جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت و برداشته شدن موانع و ارایه تدابیر کارشناسانه است تا زمینه ی حمایت جمعی و اجتماعی از افراد دارای  معلولیت و زمینه حضور فعال آنها در سطح جامعه فراهم شود.

افراد کم توان، امروزه بیشتر از آنکه به دنبال امتیازات ویژه باشند، خواهان ایفای نقش و کسب مسوولیت های برابر با دیگر اعضای جامعه هستند و بهره مندی از تکنولوژی و  فناوری به روز این امکان را به افراد دارای معلولیت می دهد تا علی‌رغم محدودیت‌های جسمی و حسی که قرن‌هاست آنان را از ایفای نقش فرد کامل در جامعه محروم ساخته است. خود را به عنوان یک عضو برابر با دیگران، در همه عرصه‌های اجتماعی زندگی بشری نمایان سازند.

هر چند میزان دسترسی افراد دارای معلولیت از امکانات فناوری محور الکترونیکی و دیجیتالی نسبت به میانگین جامعه کمتر است، اما با ترویج حق بهره‌مندی آنان به امکانات موجود، و نیز فراهم آوردن امکانات دسترسی ساز توسط دستگاه‌های متولی، موسسات دانش محور و در مجموع، همه نیروهای مسئول جامعه، چشم‌اندازهای تازه‌ای پیش روی افراد دارای معلولیت قرار خواهد گرفت. همچنین تحقق اهدافی چون ایجاد فرصت‌های شغلی تازه، امکان دسترسی به آموزش‌های مختلف، حضور در شبکه‌های اجتماعی و ابراز دغدغه‌ها و نظرات، دسترسی بیشتر به امکانات توانبخشی و توانمندساز، دور از دسترس افراد دارای معلولیت نخواهد بود.

اینجانب ضمن تکریم و ارج نهادن حقوق معلولین این روز را به همه افراد دارای معلولیت و خانواده های محترم و صبور آنان تبریک و تهنیت عرض نموده  واز زحمات بی شائبه  پدران و مادران فداکار ،خانواده های مهربان و حامی ،مسئولین و خیرین پشتیبان  معلولین و مددکاران  این عرصه قدردانی نموده و از خداوند منان سعادت و سربلندی آنان را  خواستارم.
 امیدوارم در سایه تحقق خرد جمعی و همکاری بین بخشی  دستگاههای اجرایی استان، زمینه های لازم برای  تحقق هر چه بیشتر قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی و فرصتهای شغلی برای جامعه معلولین استان فراهم گردد .

کد خبر 69131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد