پیام مدیرکل بهزیستی استان یزد به مناسبت پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر

رضا ابهّت، مدیرکل بهزیستی استان یزد طی پیامی به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر و روز جهانی معلولین؛ این جشنواره را فرصتی برای پذیرش بیشتر توانایی های افراد دارای معلولیت در جامعه دانست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، در این پیام آمده است:

به نام خالق هنر

هنر همواره با سه خصلت خلاقیّت، تخیّل و چند معنایی بودن همنشین بوده است و همین همنشینی موجب شده تا بتواند ظرفیت های بالایی را در عرصه های مختلف ایجاد کند. معلولان به عنوان یک قشر در کنار سایر اقشار جامعه می توانند از فرصت ها و ظرفیت هایی که در هنر وجود دارند در جهت رشد خلاقیّت و تقویت قوۀ تخیّل خود بهره ببرند. از طرفی هنر نمایش این خصلت را دارد که هنرمند باید در صحنه حاضر شود و خلق اثر هنری و ارائه آن همزمان و زنده است و این خصلت هنر نمایش، موجب افزایش سطح مدنیّت و اجتماعی شدن هنرمندان است و معلولان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می توانند بیشترین بهره را در جهت نشان دادن توانایی ها و افزایشِ سطح مقبولیّت اجتماعی خود و همنوعان خود ببرند.

برگزاری «پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر» همزمان با هفته بزرگداشت افراد دارای معلولیت را به فال نیک گرفته و معتقدم برگزاری این حرکت هنری می تواند قدمی در جهت فرهنگ سازی برای پذیرش بیشتر توانایی های افراد دارای معلولیت در جامعه باشد. ضمن گرامیداشت 12 آذرماه روز جهانی افراد دارای معلولیت و عرض خداقوت به دست اندرکاران برگزاری این جشنواره، امیدوارم شهر میراث جهانی یزد بتواند میزبان خوبی برای سایر استان های شرکت کننده در این جشنواره باشد.

دکتر رضا ابهّت

مدیرکل بهزیستی استان یزد

کد خبر 69119

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد