در رسانه | مدیرکل بهزیستی اردبیل تاکید کرد.
تحقق برابرسازی امکانات شهری مهمترین خواسته معلولان

اردبیل-مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تکریم و تسهیل امور مربوط به افراد دارای معلولیت و برابرسازی فرصت‌ها و امکانات شهری جز مطالبات اصلی معلولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی بزرگداشت هفته افراد دارای معلولیت در استان اظهار کرد: تکریم و تسهیل امور مربوط به افراد دارای معلولیت و تحقق برابرسازی فرصت‌ها و امکانات شهری جز مطالبات اصلی معلولان است.

وی به شعار هفته گرامی‌داشت روز معلول «راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر» اشاره کرد و گفت: در جامعه حاضر مناسب‌سازی افکار و اندیشه‌های آحاد جامعه نسبت به معلولان و توجه بیشتر به مباحث و مسائل مربوط به معلولان لازم و ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از جذب بیش از ۶۲ درصدی اعتبارات تخصیصی تسهیلات بند تبصره ۱۶ قانون بودجه خبر داد و بیان کرد: از محل تسهیلات اشتغال بند ب تبصره ۱۶ بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال جذب شده است و در طول ۸ ماه گذشته سال جاری ۹۳۴ نفر از جامعه هدف بهزیستی استان صاحب شغل شدند.

رضایی با بیان اینکه تعداد ۴۲ هزار و ۲۱۸ نفر معلول تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر دریافت می‌کنند، ادامه داد: همکاران بهزیستی استان در تلاش هستند از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی قرض‌الحسنه، بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی و تسهیلات کارفرمایی نسبت به ایجاد اشتغال برای افراد زیرپوشش اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در راستای فعالیت‌ها، وظایف و اهداف خود، بحث مربوط به سرپرستی و فرزند خواندگی را از جمله محوری ترین برنامه‌های سازمان عنوان کرد و گفت: رسیدگی به نیازها و مطالبات فرزندان از تمام حیث قابل توجه و مهم هست چراکه این فرزندان از لحاظ عاطفی نیازمند توجه و حمایت ویژه می‌باشند و همه متولیان و مسئولان ملزوم به رفع این مطالبات هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت، پیگیری مطالبات معلولان از تریبون نمازهای جمعه، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح بخش، اجرای نمایش‌ها و تئاترهای خیابانی و معرفی چهره‌های شاخص و موفق، برگزاری نشست‌های تخصصی و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلولان خواهد بود.

کد خبر 69116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد