پیام استاندار یزد به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر

مهران فاطمی، استاندار یزد ضمن تبریک 12 آذرماه؛ روز جهانی افراد دارای معلولیت به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین کویر پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

هنر نمایش، به عنوان هنری مادر و اصیل، همواره به واسطۀ ویژگی های ممتازش در ایجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ با مخاطب، صراحت و صداقت بالا، ترکیب هنرهای گوناگون و جنس زنده آن، یکی از مؤلفه های تأثیرگذار در افزایش سطح اعتماد به نفس در بازیگرانش بوده و از همین منظر است که از هنر نمایش به عنوان یکی از مؤثّرترین هنرها در انتقال مفاهیم و هدف هنرمند به جامعۀ مخاطبین یاد می شود و در دنیای متکثر هنر امروز، جایگاهی رفیع و متعالی را برای خویش گشوده است. 

در این میان، توجه به توسعۀ تئاتر افراد دارای معلولیت و شرایط خاصِ جسمی، حرکتی و ذهنی گامی مهم و مؤثّر در افزایش توانایی ها و ایجاد نشاط و امید روز افزون در میان جامعۀ هنرمند و توانمند معلولین میهن عزیز اسلامی است.

بی تردید بهره گیری از اندیشه‌هایی نوین از متن تا شیوۀ اجرا متناسب با شرایط جامعۀ عزیز معلولین، تلفیق حوزه‌های روانشناسی و روانکاوی با هنر اصیل نمایش و تشکیل گروه‌های کارشناسی و ترویج نگاه تخصصی به این حوزه، زمینه ساز تحولی ارزشمند و مؤثّر برای اعتلای هنر نمایش جامعۀ معلولین بوده که بر اثرگذاری و غنای آن خواهد افزود و بستر هنر را به نردبانی برای ترقّی و توسعۀ نشاط در جامعۀ عزیز معلولان ایران اسلامی مبدّل خواهد ساخت. 

ورود خانوادۀ بزرگ و سختکوش بهزیستی استان دارالعباده و دارالعلم یزد به عرصۀ هنر نمایش و تلاش آگاهانه و هوشمندانه در این زمینه، حرکتی مبارک است که می تواند نقش مؤثّری در فرهنگ سازی و تثبیت جایگاه و توانمندی های بیشمار افراد دارای معلولیت در بخش های مختلف هنری داشته باشد.

اینجانب ضمن تبریک صمیمانه فرا رسیدن هفتۀ افراد دارای معلولیت؛ تقارن آن با جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت را به فال نیک گرفته و ضمن قدردانی از تلاش همۀ دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم هنری، رجاء واثق دارم شهر میراث جهانی یزد، این زیبای آرمیده در بستر کویر، میزبانی شایسته برای «پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت کویر» خواهد بود. ‌امیدوارم پنجمین دورۀ این جشنواره، زمینه ساز ارائه آثاری منسجم، خلاّق، هنرمندانه و با کیفیتی بهره‌مند از عناصر زیبایی‌شناسانه باشد.

سلامتی و توفیق روز افزون همگان را در پرتو آرمان های متعالی امام راحل عظیم الشأن(ره) و منویات رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در  راستای سیاست های دولت مردم در تمامی لحظات با برکت زندگی  از درگاه حضرت دوست مسئلت می نمایم.

مهران فاطمی

استاندار یزد

کد خبر 69114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد