اجرای نمایش " شهر خنده ها " کاری از هنرمندان استان البرز

امروز جمعه همزمان با سومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب، نمایش صحنه ای " شهر خنده ها " به همت هنرمندان استان البرز به مدت ۳۵ دقیقه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛ «فتانه امینی» کارگردان نمایش شهر خنده ها گفت: این نمایش در مورد شهری است که مردم آن شاد و خوشحال هستند و یکدیگر را بسیار دوست دارند اما یک شخصیت منفی وارد شهر می شود که با یکسری صحبت ها مردم را وسوسه می کند که یک کینه و دشمنی بین آن ها ایجاد شود و اتفاق بدی رقم بخورد که تا حدودی انجام می شود.  

وی با اشاره به اینکه پس از این ماجرا همه چیز درست می شود و به روال سابق باز می گردد و رابطه همه مردم با یکدیگر خوب می شود، مطرح کرد: ۱۲ بازیگر در این نمایش ایفاء نقش کردند که از این تعداد، ۱۰ نفر دارای معلولیت های ذهنی، جسمی حرکتی، اوتیسم، نانیسم و سندروم هستند.  

کارگردان نمایش شهر خنده ها با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره ها تاثیرات مثبتی در روحیه افراد دارای معلولیت دارد، عنوان کرد: حدود ۶ ماه برای این نمایش تمرین کردیم و با دشواری هایی نیز مواجه شدیم اما با وجود این سختی ها، بچه ها خیلی دوست دارند اینگونه اقدامات ادامه داشته باشد.  

امینی مطرح کرد: از مسئولین درخواست می کنم این مسیر و برگزاری چنین جشنواره هایی را ادامه دهند، برداشتن حتی یک گام رو به جلو نیز حال ما و بچه ها را خوب می کند. همه باید باور کنند که معلولیت محدودیت نیست و این افراد توانایی های بسیاری دارند که باید کشف شوند.

کد خبر 69100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد