اجرای نمایش "مانتگو در سرزمین پادشاه " کاری از هنرمندان استان قُم

امروز جمعه یازدهم آذرماه همزمان با سومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب، نمایش صحنه ای " مانتگو در سرزمین پادشاه " در بخش کودک و نوجوان به همت هنرمندان استان قم به مدت ۴۰ دقیقه در سالن میلاد کرج اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ؛«مهدی خجستگی» کارگردان نمایش مانتگو در سرزمین پادشاه در حاشیه اجرای جشنواره آفتاب مطرح کرد: این نمایش در مورد سرزمینی است که هیچ دروغی در آن گفته نمی شود و شرایطی به وجود می آید که یک دروغی بیان و موجب سرد شدن این سرزمین می شود.

وی مطرح کرد: در این نمایش هفت بازیگر ایفاء نقش کردند که سه نفر از آن ها عروسک گردان بودند. دو نفر از بازیگران، نانیسم (کوتاه قامت)، دو نفر ناشنوا و دو نفر نیز دارای معلولیت جسمی حرکتی و یک نفر نیز مهمان بود.

کارگردان نمایش مانتگو در سرزمین پادشاه بیان کرد: من از ۱۷، ۱۸ سالگی به دلیل نارسایی عصبی، از ناحیه دو دست و دو پا دچار تحلیل عضلانی و معلولیت شدم و حدود ۲۰ سال است که در حوزه تئاتر فعالیت می کنم؛ ابتدا کارم را با نویسندگی آغاز کردم و با بازیگری و کارگردانی ادامه دادم.

خجستگی میزبانی استان البرز در این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره ضعف زیرساخت ها عنوان کرد: این استان از سالن مناسبی برای اجرای تئاتر برخوردار نیست اما تلاش و انرژی بسیاری برای برگزاری این جشنواره صرف شده و اهتمام مسئولین متولّی قابل مشاهده است.

وی برگزاری این جشنواره ها را موجب افزایش اعتماد به نفس و خودباوری افراد دارای معلولیت دانست و افزود: زمانی که این افراد توانمند به روی صحنه می روند و همنوعان خود را می بینند، معلولیت خود را فراموش می کنند زیرا تقریبا همه مانند هم هستند و با دیگران متفاوت نیستند.

کارگردان نمایش مانتگو در سرزمین پادشاه با بیان اینکه اگر به عقب بازگردم بی شک باز هم حرفه تئاتر را انتخاب می کنم زیرا به آن علاقه دارم و اولویت اول زندگی من است، اذعان کرد: از مسئولین درخواست می کنم نگاه رزومه ای به افراد دارای معلولیت نداشته باشند و آن ها را درک و باور کنند.

خجستگی با بیان اینکه این افراد ترحم را نمی پذیرند بنابراین باید بستری فراهم شود تا آن ها بتوانند روی پای خود بایستند، به دشواری های تمرین این نمایش اشاره و اظهار کرد: ما حتی جای تمرین هم نداریم؛ حدود سه ماه در زمین چمن یک مدرسه تمرین کردیم که با سرد شدن هوا، دیگر نتوانستیم آن را ادامه دهیم.

وی در پایان بیان کرد: در این جشنواره مسئولین به ویژه در حوزه بهزیستی دخیل هستند و سایر مسئولین خیلی درگیر کار نیستند در صورتی که همه مسئولین باید پای کار باشند و افراد دارای معلولیت را درک و از آن ها حمایت کنند.

کد خبر 69085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد