اجرای نمایش "تسویه نقدی" کاری از هنرمندان استان اصفهان

امروز پنج شنبه دهم آذرماه همزمان با دومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب، نمایش خیاباتی " تسویه نقدی " به همت هنرمندان استان اصفهان به مدت ۲۰ دقیقه در تئاتر شهر کرج اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛«مجتبی خلیلی» کارگردان نمایش تسویه نقدی در حاشیه اجرای جشنواره آفتاب گفت: این نمایش مشکلاتی که نابینایان در زمینه های شهرنشینی، اشتغال و ازدواج با آن ها دست و پنجه نرم می کنند را به تصویر می کشد و سه بازیگر شامل یک خانم و دو آقا در آن ایفاء نقش می کنند؛ خانم نابینا و یکی از آقایان کوتاه قامت است.

وی میزبانی استان البرز را عالی خواند و بیان کرد: بیشتر نمایش هایی که اجرا می شوند در بخش خیابانی و کودک و نوجوان هستند و خیلی مشکلات و معضلات افراد دارای معلولیت در آن ها بیان نمی شود. به نظرم بهترین راه مانور بیشتر روی این مشکلات، اجرای تئاتر خیابانی است زیرا مخاطب این گونه نمایش ها عموم مردم هستند.

کارگردان نمایش تسویه نقدی مطرح کرد: پیشنهاد می کنم تمهیداتی برای برگزاری جشنواره ای با محوریت بیان معضلات و مشکلات افراد دارای معلولیت اندیشیده شود و برگزاری چنین برنامه هایی استمرار یابد تا این افراد بتوانند استعدادها و توانایی های خود را در معرض نمایش قرار دهند.

خلیلی اظهار کرد: پیشنهاد دیگر من این است که برنامه ریزی های لازم برای اجرای نمایش ها به صورت عمومی انجام شود و کارهایی که زحمات و تلاش های بسیاری برای اجرای آن ها صورت گرفته فقط یک مرتبه اجرا نشوند و سایر افراد نیز بتوانند توانایی های افراد دارای معلولیت را ببینند و آن ها را باور کنند.

وی خاطرنشان کرد: اولین کسانی که می توانند مشکلات این قشر از جامعه را برطرف کنند، مسئولین هستند بنابراین باید در این برنامه ها حضور داشته باشند تا موارد را از نزدیک مشاهده کنند. همچنین فقط بهزیستی نباید پای کار باشد، زمانی که لوگوی سازمان ها و ادارات دیگر در پوستر درج می شود، آن ها نیز باید حضور یابند و کارها را از نزدیک لمس کنند.

کد خبر 69063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد