همه مشکلات پیش روی افراد دارای معلولیت مربوط به بهزیستی نیست،همه سازمان ها باید با هم افزایی،همکاری و همفکری در راستای پیشبرد اهداف آن ها کوشا باشند

محمد لارتی، داور جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت «آفتاب» پس از اجرای آخرین نمایش در دومین روز از برگزاری این جشنواره گفت: تا امروز شاهد آثار خوبی از هنرمندان توان یاب از استان های البرز، تهران، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان بودیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛محمد لارتی، داور جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت «آفتاب» افزود: کارهای ارزشمند و فاخری با موضوعات مورد نظر و سیاست های کلی جشنواره از سوی هنرمندان دارای معلولیت ارائه و به اجرا گذاشته شد.نکته قابل توجه در مورد آثار این افراد، نگاه امیدبخش و گسترده به مفهوم عام زندگی و تاثیر آن در بهبود شرایط اجتماعی و خانوادگی این عزیزان بود.

داور جشنواره آفتاب بیان کرد: انتقاد به عدم اجرای برخی قوانین که برای حمایت از افراد جامعه وضع شده و می تواند در بهبود شرایط معیشتی و زندگی اجتماعی آن ها موثر باشد، در متن و اجرای آثار این هنرمندان به خوبی مشاهده می شود و قطعا در تصمیمات مدیران نیز موثر خواهد بود.

لارتی اجرای خوب نمایش های این جشنواره را دلیل وجود امید به زندگی در این افراد و موضوعات آن ها را نوعی انتقاد به عدم اجرای برخی قوانین در جامعه دانست و اظهار کرد: با اصلاح و اجرای قوانین جدید قطعاً شرایط زندگی اجتماعی و انفرادی این هنرمندان نیز به نحو مطلوبی تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به نقاط قوت این جشنواره ها، از سازمان بهزیستی کشور و اداره کل بهزیستی استان البرز قدردانی و اضافه کرد: به نظر بنده اگر موضوعات تئاتر افراد دارای معلولیت، مانند گذشته در سطح بین المللی پیگیری و اجرا شود، روابط گسترده تری را برای افرادی که تحت نظر بهزیستی هستند، ایجاد می کند.

این داور جشنواره تئاتر آفتاب مطرح کرد: اجرای جشنواره تئاتر در سطح بین المللی موجب گسترده تر شدن روابط فرهنگی فی مابین کشورهایی که در این حوزه فعالیت می کنند می شود که این امر تاثیر بسزایی دارد و می تواند یکی از ساز و کارهای ارزشمند در حوزه های فرهنگی و اجتماعی باشد.

لارتی ساز و کار مذکور را نیازمند حمایت حداکثری دستگاه ها، سازمان ها و ادارات دولتی و خصوصی دانست و عنوان کرد: همه مشکلات پیش روی افراد دارای معلولیت مربوط به سازمان بهزیستی نیست و همه ادارات و سازمان ها باید با هم افزایی، همکاری و همفکری در راستای پیشبرد اهداف آن ها کوشا باشند.

داور جشنواره تئاتر آفتاب با تاکید بر اینکه کیفیت خدمات و شرایط مطلوب و استاندارد در زندگی روزمره فردی و اجتماعی حق مسلم افراد دارای معلولیت است، گفت: این هنرمندان نظرات، تفکرات، پیشنهادات و ایده های خود را در قالب نمایش در معرض دید قرار می دهند و از مسئولین انتظار شنیدن و حمایت دارند.

وی با بیان اینکه ساز و کار، پیشرفت و ترقی این افراد متفاوت است، افزود: بسیاری از این هنرمندان در حال حاضر به صورت حرفه ای در عرصه های مختلفی همچون تئاتر، سینما و تلویزیون در سطح الف مشغول فعالیت هستند و به دلیل کسب مهارت و تخصص در این زمینه به خوبی جذب بازار کار می شوند اما نیاز به حمایت و تشویق دارند.

لارتی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم این جشنواره ها افزایش سطح امیدواری در این عزیزان است تا ذهن آن ها و خانواده هایشان را به گونه ای تغییر دهد که در ادامه مسیر مشوق خوبی برای آنان باشند و با جریان سازی و برنامه ریزی مناسب پله های موفقیت را طی کنند.

وی در پایان اعلام کرد: به دلیل تنوع تولیدات در بخش های کودک و نوجوان، صحنه ای و خیابانی، هیات داوران نیز بنا به ظرفیت ها و توانمندی های این افراد با نگاهی گسترده و دقیق آثار را مورد ارزیابی قرار می دهد و در روز اختتامیه از آن ها تجلیل به عمل خواهد آمد. دو نمایش نیز به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

کد خبر 69061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد