اجرای نمایش "سوسک وشاهزاده عاشق" کاری از هنرمندان استان قم

امروز پنج شنبه همزمان با دومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب، نمایش " سوسک و شاهزاده عاشق " در بخش کودک و نوجوان به همت هنرمندان استان قم به مدت ۴۰ دقیقه در پلاتوی فتحعلی بیگی تئاتر شهر کرج اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛«اعظم دلداده» سرپرست گروه هنری اوج و کارگردان نمایش سوسک و شاهزاده عاشق در حاشیه این جشنواره گفت: این نمایش نوشته محمدرضا شاهمردی، داستان زندگی یک پیرمرد و پیرزن است که صاحب اولاد نشده اند و با ورود یک سوسک به منزل آن ها حال و هوای زندگیشان تغییر می کند و اتفاقات جذابی رخ می دهد.

وی با اشاره به ایفای نقش ۱۲ بازیگر دارای معلولیت های جسمی حرکتی، کم توان ذهنی و اوتیسم در این نمایش بیان کرد: حدود ۲۰ سال است که در حوزه تئاتر افراد دارای معلولیت فعالیت و دنیای شیرین و جذابی را تجربه می کنم و به جشنواره های منطقه ای، کشوری و بین المللی نیز راه یافته و مقام هایی را کسب کرده ایم.

کارگردان نمایش سوسک و شاهزاده عاشق، افراد مبتلا به اوتیسم را به فرشته هایی تشبیه کرد که در زمین و آسمان زندگی می کنند و مطرح کرد: این افراد با وجود مشکلاتی که دارند، بسیار دوست داشتنی هستند؛ من عاشقانه دوستشان دارم و احساس می کنم که این حس دو طرفه باشد.

دلداده اذعان کرد: اختتامیه این گونه جشنواره ها، افتتاح حرکت و روحیه جدیدی در افراد دارای معلولیت به ویژه مبتلایان به اوتیسم است؛ آن ها وقتی در این جشنواره ها حضور می یابند، اعتماد به نفس و انگیزه مضاعفی پیدا می کنند و چنان ذوقی در دلشان ایجاد می شود که با امید به آینده، تلاش های خود را دو چندان می کنند.

وی اظهار کرد: به خانواده های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم توصیه می کنم که این بیماری را باور کنند و آن را بپذیرند زیرا در این صورت می توانند به فرزندان خود کمک کنند تا استعدادها و توانایی های آن ها کشف و گام های موثری در جهت تقویت ظرفیت های آنان برداشته شود.

کارگردان نمایش سوسک و شاهزاده عاشق با بیان اینکه حضور این افراد در چنین جشنواره هایی هم خانواده های آن ها را شاد و امیدوار و هم خستگی را از تن ما به در می کند، اظهار کرد: حضور در این عرصه، موجب رشد و تقویت تکلم، یادگیری و تمرکز و بهبود روابط اجتماعی این عزیزان می شود.

دلداده ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این جشنواره، مبتلایان به اوتیسم و خانواده های آن ها را بسیار مظلوم خواند و بیان کرد: عاجزانه از مسئولین درخواست می کنم بیشتر به این خانواده ها توجه و از آن ها حمایت کنند زیرا والدین این بچه ها، عاشقانه از فرزندانشان نگهداری می کنند؛ ما نیز وظیفه داریم حمایت های خود را از آن ها دریغ نکنیم.

کد خبر 69059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد