اجرای نمایش "کافه پولشری" کاری از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری

امروز پنج شنبه دهم آذرماه همزمان با دومین روز از جشنواره تئاتر منطقه ای افراد دارای معلولیت آفتاب، نمایش " کافه پولشری " به همت هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری به مدت ۵۰ دقیقه در پلاتوی حیاتی مهر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛«فرشته قادری دهکردی»کارگردان این نمایش در حاشیه جشنواره آفتاب اظهار کرد: کافه پولشری، یک نمایشنامه خارجی مونولوگ نوشته الن وتز و ترجمه اصغر نوری است که تنهایی بشریت و به ویژه زنان را روایت می کند و در آن نشان می دهد که عشق سن و سال نمی شناسد و محدودیت ندارد.

وی با اشاره به تمرین دو ماهه برای اجرای این نمایش و با بیان اینکه تنها بازیگر این تئاتر، خانمی میانسال دارای معلولیت شدید جسمی حرکتی است که سابقه بازیگری را در کارنامه هنری خود دارد، در خصوص تاثیر برگزاری این گونه جشنواره ها مطرح کرد: افراد دارای معلولیت استعدادهای فوق العاده ای دارند که باید کشف و شناسایی و از آن ها استفاده شود.

کارگردان نمایش کافه پولشری اذعان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی اعتماد به نفس افراد دارای معلولیت را افزایش و به همگان نشان می دهد که این افراد نیز مانند دیگر انسان ها توانایی انجام کارهای شخصی و فعالیت های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و ... را دارند و این شرایط محدودیتی برای آن ها ایجاد نمی کند.

قادری دهکردی با تأکید بر ضرورت استمرار برگزاری این گونه جشنواره های هنری برای افراد دارای معلولیت بیان کرد: بنده تا قبل از همکاری با این افراد، شناخت زیادی از آن ها نداشتم اما از زمانی که با این عزیزان کار می کنم به استعدادهای بالقوه و خصوصیات خوب آن ها از جمله مهربانی، بااحساس، باادب و باشخصیت بودنشان پی برده ام.

وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت از ترحم بیزار هستند، میزبانی استان البرز در این جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن گلایه از ناهماهنگی های به وجود آمده جهت حضور تیم هنری این نمایش از سوی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اعضاء گروه این نمایش ۱۰ نفر بودند که به دلیل مشکلات مذکور، مجبور به استفاده از ظرفیت دو نفر از آن ها شدم.

کارگردان نمایش کافه پولشری ادامه داد: این کار موسیقی زنده داشت اما به دلیل عدم حضور سایر عوامل، مجبور شدیم از موسیقی ضبط شده استفاده کنیم. این مسائل موجب افزایش فشار کاری و خستگی ما سه نفر شد زیرا هر یک مجبور شدیم مسئولیت چند کار را بر عهده بگیریم که امیدواریم در جشنواره های بعدی این مشکلات مرتفع شوند.

کد خبر 69058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد