برگزاری دوره آموزشی اصول فرزند خواندگی ویژه کارشناسان حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از پیگیری مطالبات فرزندان بهزیستی استان و احقاق موارد مطروحه خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی، دوره آموزشی اصول فرزند خواندگی و نشست تخصصی مسئولین و کارشناسان امور اجتماعی با حضور مدیرکل بهزیستی استان در محل مرکز آموزش های تخصصی بهزیستی برگزار گردید.

 در این نشست حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اهمیت مسائل مربوط به حضانت و فرزند خواندگی گفت: سازمان بهزیستی در راستای فعالیتها، وظایف و اهداف خود بحث مربوط به سرپرستی و فرزند خواندگی را از جمله محوری ترین برنامه های سازمان به جهت اهمیت و حساسیت موضوع لحاظ نموده است.

 مدیرکل بهزیستی استان اظهارداشت : حمایت از فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست از جمله ضرورتهای سازمان در تامین سلامت اجتماعی جامعه محسوب می گردد بنابراین رسیدگی به نیازها و مطالبات فرزندان از تمام حیث قابل توجه و مهم هست چراکه این فرزندان از لحاظ عاطفی نیازمند توجه و حمایت ویژه می باشند و همه متولیان و مسئولان ملزوم به رفع این مطالبات هستند.

وی از ارائه خدمات متعدد برای فرزندان خانه های نگهداری در سطح استان خبر داد وگفت: برگزاری طرح های مربوط به گذران اوقات فراغت، اعزام کلیه فرزندان به بارگاه ملکوتی امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع)، برگزاری کارگاهها، جلسات آموزشی و آگاهسازی کارشناسان و خانواده ها، تعامل با قوه قضاییه و تسهیل شرایط فرزندخواندگی و پیگیری کلیه مطالبات فرزندن از جمله دغدغه های جدی سازمان قلمداد می شوند.

اضافه می نماید: در حال حاضر درسطح استان ۷ خانه در قالب ۲ موسسه خیریه در امورات مربوط به مراقبت و پرورش فرزتدان فعالیت دارند و نزدیک به ۱۸۵ فرزند دربخش های مختلف حمایت  در خانه و حمایت در خانواده تحت مراقبت و آموزش قرار دارند و از حمایت ها، خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی استان برخوردار هستند.

کد خبر 69031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد