پیام مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان مازندران در پیامی روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران متن پیام به شرح ذیل است :
بسم الله الرحمن الرحیم
سوم دسامبر مصادف با دوازدهم آذر ماه روز جهانی افراد دارای معلولیت ، فرصتی است برای تکریم و بزرگداشت از افرادی که با وجود بسیاری از مشکلات با تکیه بر خودباوری و عزمی استوار و با حضور در عرصه‌های گوناگون اجتماع ثابت کرده اند که می توانند با تلاش و همتی مضاعف ، شعار” معلولیت مانع پیشرفت نیست ” را محقق نمایند.

هدف از گرامیداشت این روز یادآوری تلاش در جهت عدالت اجتماعی، برابری با دیگر آحاد جامعه و انعکاس انتظارات بر حق افراد دارای معلولیت بوده و فرصت مناسبی است تا با اصلاح نگرش حاکم بر جامعه و افزایش آگاهی عمومی نسبت به موضوع معلولیت ، شرایط را برای رشد و سطح رفاه این عزیزان در هر یک از جنبه های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی فراهم آوریم .

شعارامسال روز جهانی افراد دارای معلولیت با عنوان ” راه حل های تحول آفرین برای توسعه فراگیر، نقش نوآوری در ایجاد جهانی دسترس پذیر و برابر” مسئولیتی سنگین را به دوش متولّیان و دستگاه‌های مختلف اجرایی گذارده تا در کنار همه ی برنامه ریزی ها و اقدامات تحول آفرین خود راه های ایجاد جامعه ای توسعه یافته و پایدار با مشارکت خلاق افراد دارای معلولیت را در کانون توجّه قرار دهند.

تردیدی نیست که دستیابی به این مهم و توانمندسازی معلولان و ارتقای سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی آنان تنها در گرو اقدامات سازمان بهزیستی نبوده و نخواهد بود ، بلکه بستر این توانمندسازی می بایست در سطوح مختلف جامعه و همیاری مجدانه سمن ها، سایر نهادهای اجرایی، تصمیم ساز و نظارتی فراهم گردد.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت و تقدیر از همت تمامی خود باوران این عرصه و خانواده های محترم و صبور آنان و همچنین قدردانی از زحمات بی دریغ همکاران پرتلاشم در اداره کل بهزیستی استان مازندران و تمامی خیرین، خادمین و حامیان مراکز غیر دولتی نگهداری و حمایت از افراد دارای معلولیت ، امیدوارم این عزیزان در کنار سایر افراد جامعه زندگی را با آرامش و بالندگی در تمامی حوزه ها تجربه نمایند. از درگاه ایزد منان توفیق روز افزون و سربلندی همگان را مسالت دارم .
دکتر بریمانی ؛ مدیر کل بهزیستی مازندران

کد خبر 69018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد