اجرای نمایش "پچ پچ های زیر خاک" کاری از هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری

آخرین نمایش از نخستین روز جشنواره تئاتر منطقه ای آفتاب، ویژه افراد دارای معلولیت با عنوان پچ پچ های زیر خاک، با هنرنمایی ۱۱ نفر از هنرمندان دارای معلولیت های ذهنی و جسمی حرکتی استان چهارمحال و بختیاری و به کارگردانی ایمان حیدری امروز در سالن‌میلاد کرج با حضور مسئولین استانی، هنرمندان، افراد دارای معلولیت و عموم‌مردم به روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛کارگردان این نمایش در مورد موضوع این نمایش توضیح داد: چنار و کنار زوج ایل نشین با معلولیت خفیف هستند و تانک باقیمانده از دوران‌جنگ را به عنوان غنیمت جنگی در محل زندگی خود نگه داشته اند و مرد تصور می کند خودش آن را از عراقی ها گرفته و به آن علاقه فراوانی دارد و خاطرات تخیلی زمان‌جنگ را کنار آن‌مرور می کند.

وی در خصوص میزبانی استان البرز از هنرمندان و افراد دارای معلولیت استان های شرکت کننده در این جشنواره ابراز رضایت کرد و گفت: کادر اجرایی فعال و برنامه ریزی ها بسیار خوب و رضایت بخش و فراتر از حد تصور ما بود و امیدواریم‌تا انتهای جشنواره نیز به همین روال پیش برود و خاطره خوبی را برای هنرمندان دارای معلولیت رقم بزند.

این کارگردان تئاتر در بخش دیگری عنوان کرد: از زمان که مربی این افراد بودم و با آن ها کار کردم شاهد پیشرفت های روز افزون آن ها بودم. برخی از آن ها پیش از این حتی تمایلی به برقراری روابط اجتماعی اولیه نداشتند اما اجرای این‌نمایش ها باعث شد خود را با شرایط و دیگران وفق دهند و امروز روی صحنه بدرخشند و رضایت اهالی هنر را جلب و به خود افتخار کنند.

حیدری با اشاره به روحیه خوب افراد دارای معلولیت پس از آمدن روی صحنه های نمایش، خاطرنشان کرد: باید به این افراد بها داد. من معتقدم افراد دارای معلولیت یک‌پله به خدا نزدیک تر هستند، ما نیز برای عبور از این پله و رسیدن به جایگاه این افراد می توانیم کنار این عزیزان باشیم و در برقراری ارتباطات اجتماعی آن ها در جامعه موثر واقع شویم.

کد خبر 68990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد