اجرای نمایش"مغازه شماره ۱۳" کاری از هنرمندان استان اصفهان با استقبال بینظیر تماشاگران همراه شد

در اولین روز از برگزاری جشنواره منطقه ای آفتاب، نخستین نمایش صحنه ای با عنوان مغازه شماره ۱۳ کاری از هنرمندان و افراد دارای معلولیت استان اصفهان ساعت ۹ صبح امروز در سالن میلاد کرج با حصور جمع کثیری از علاقه مندان به هنر تئاتر به مدت ۴۵ دقیقه اجرا شد.

به گزارش روابط عمونی اداره کل بهزیستی استان البرز؛«محمد بابایی»عضو تیم کارگردانی نمایش مغازه شماره ۱۳ گفت: طرح اولیه این‌نمایش بر اساس رمان معروف مغازه خودکشی نوشته شد، موضوع این تئاتر، مغازه ای است که وسایل خودکشی را به فروش می گذارد اما در انتهای داستان، با ورود دختر صحرا به این نمایش، شرایط این فروشگاه تغییر می کند و کم کم متوجه می شوند که به جای مشاوره و راهنمایی خودکشی، امید به زندگی در دل افراد زنده می شود و به نوعی نگاه و دیدگاه آن ها را تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه پنج نفر بانوی سالمند و یک خانم جوان کم بینا در این نمایش، ایفاء نقش می کنند، ادامه داد: این گروه نمایشی زیر نظر مؤسسه رنگین کمان در استان اصفهان فعالیت می کنند و سابقه اجرای نمایش های دیگری از جمله شازده کوچولو را هم در کارنامه هنری خود دارند.

این کارگردان تئاتر در خصوص تاثیر فعالیت های هنری در افراد دارای معلولیت بیان کرد: بارها در برخورد با این افراد مشاهده کرده ایم که به شدت درگیر بازی و نقش های انتخابی خود می شوند و همین موضوع موجب دغدغه مندی در مورد برخی موضوعات پیرامون و نیز ایجاد روحیه شاداب و بانشاط در آن ها می شود. تاثیرگذاری برنامه های هنری و تقویت فوق العاده روحیه این عزیزان را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت.

بابایی در پایان با اشاره به سختی ها، پستی ها و بلندی های زندگی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: تمرین های پی درپی و گروهی این افراد باعث می شود تا حد زیادی با مشکلات زندگی خود کنار بیایند و زمانی که دور هم هستند کسل و غمدیده نباشند.

از مردم عزیزخواهشمندیم در اجرای این نمایش ها حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد ظرفیت ها و توانمندی های این افراد باشند.

کد خبر 68979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد