🔷🔶 تامین مالی جمعی، الگویی مناسب جهت جذب مشارکت خیرین است 

نشست هم اندیشی مدیر کل بهزیستی لرستان با شورای مشارکت های مردمی و جمعی از خیرین بمنظور رسیدگی به حل مشکلات ضروری و معیشتی مددجویان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، همایون عمودی زاده در دیدار با خیرین در جلسه شورای مشارکت های مردمی استان با بیان اینکه تامین مالی جمعی، الگویی مناسب جهت جذب مشارکت خیرین است، تصریح کرد، تأمین مالی جمعی روشی  هوشمندانه و چابک است که در آن پول از تعداد زیادی از خیّرین خُرد جمع‌آوری می­ شود و در جهت تأمین مالی امور نیکوکارانه مورد استفاده قرار می­ گیرد.  همین امر می­ تواند منجر به گسترش فرهنگ انفاق و اجرایی شدن هرچه بهتر آداب انفاق در سطح جامعه شود. .  

همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی استان، با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران گفت: موضوع احسان، نیکوکاری و انجام کار خیر از ضرورت های جوامع دینی است که لازم است در شرایط فعلی و نیاز مددجویان بیشتر به آن پرداخته شود.

عمودی زاده با اشاره به این امر که افراد نیکوکار می تواند اموال خود را از طریق وقف، هبه و صدقه  نه تنها از مالکیت خود بلکه از قید هر گونه مالکیت آزاد سازد به طوری که هیچ گونه مالکی برای آن متصور نباشد افزود، مردم به‌ خصوص اقشار پردرآمد جامعه می توانند نقش جدی‌تری را در امور خیریه و عام المنفعه مذهبی و اجتماعی ایفا کنند که  اوقاف از همین موارد بحساب می آید.


وی در ادامه تصریح کرد، در بینش اسلامی انجام امور خیریه از چنان قداست و ارزشی برخوردار است که  هم ردیف با جهاد در راه خدا معرفی گردیده است و در چهارچوب معیارهای اعتقادی دین مبین اسلام عبادت تلقی می شود.

در این نشست بر ضرورت استفاده از وسع و ظرفیت مشارکت جمعی خیرین بمنظور بررسی و رفع مسائل و مشکلات مددجویان و جامعه هدف تاکید شد.

کد خبر 68951

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد